برگزاری دوره سه روزه ویژه نیروهای جدید آتش نشانی کیش

دوره آموزشی آتش نشانی با هدف ارتقای دانش تخصصی آتش نشانان تازه استخدام شده کیش آغاز شد.

تصویر برگزاری دوره سه روزه ویژه نیروهای جدید آتش نشانی کیش

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مسعود احمدی مدیر بحران و پدافند غیرعامل شرکت عمران آب و خدمات جزیره شنبه سوم مهر در آیین آغاز دوره آموزشی آتش نشانی، گفت: این دوره با هدف به روز رسانی دانش فنی و تخصصی آتش نشانان تازه استخدام شده کیش برای ارتقا توان عملیاتی این نیروها در جزیره برگزار می شود.

احمدی اظهار داشت: قربان حسین زاده، جواد مرادی و داود شجاع، علی سوری، رضا رابعی، سعید یعقوب زاده، عباس باقری، رضا معصومیان، مجتبی سرهنگی، حمید محمدیان، عباس قاسمی، مرتضی پوستچی خراسانی از مدرسان صاحب سبک آتش نشانی کشور اساتید این دوره آموزشی هستند.

وی با بیان این که دروه آموزشی در 6 گروه به مدت سه روز تا دوشنبه در ایستگاه شماره سه برگزار می شود افزود: تئوری حریق، مواد خطرناک، خاموش کننده های دستی، دستگاه تنفسی (تئوری) پمپ و آبرسانی، کف و کف سازها، نردبان دستی، آشنایی با اصول و مبانی نجات، تجهیزات نجات، تصادفات جاده ای، کمک های اولیه از جمله مباحث این دروه آموزشی است.

مسعود احمدی با اشاره به این که تعداد 15 نفر آتش نشان در این دوره شرکت کردند، افزود: تمرین نحوه حضور در حوادث مختلف حریق و حوادث غیر مترقبه در شرایط شبیه سازی شده از دیگر مباحث آموزشی این دوره است.

احمدی خاطر نشان کرد: دوره آموزشی آتش نشانی ویژه این افراد در 2 مرحله برگزار می شود که مرحله دوم در مرکز آموزش صالح آباد تهران یکی از بزرگترین و مجهزترین مرکز آموزشی اطفا حریق برگزار می شود.

گفتنی است، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کیش در قالب سه ایستگاه اطفا و نجات فعال با 64 نفر پرسنل در ۲ شیفت کاری فعالیت می‌کند و این منطقه یکی از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت و ۴۴ هزار نفر جمعیت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است.

352137