مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل خبر داد:

افتتاح 60 کیلومتر بزرگراه تا پایان سال

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تا پایان امسال 60 کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
تصویر افتتاح 60 کیلومتر بزرگراه تا پایان سال

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، محبوب حیدری مرمدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل روز دوشنبه 29 شهریورماه در جریان بازدید از طرح‌های توسعه بزرگراهی در مشگین‌شهر اظهار کرد: در حال حاضر 300 کیلومتر بزرگراه در مناطق مختلف استان در حال احداث است که برای تکمیل این پروژه‌ها از منابع ملی بیشترین جذب اعتبارات را شاهد بودیم.

وی توسعه بزرگراه‌ها را در کنار احداث راه‌های اصلی از اهم وظایف راه و شهرسازی اعلام کرد و گفت: از اوایل سال 95 مطالعات راه‌های شریانی استان با محوریت امکان‌سنجی آنها آغاز شد و در یک فرصت زمانی یک ساله موفق شدیم مطالعات امکان‌سنجی را تکمیل و تحویل وزارت راه و شهرسازی بدهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: این کار با تلاش مشاوران و همکاری خوب معاونت مهندسی و ساخت اداره کل انجام شد تا گام بعدی در اخذ مجوز از وزارت راه و شهرسازی و پیگیری‌های لازم در این زمینه به انجام برسد.

حیدری افزود: بعد از تشکیل جلسات مختلف در وزارت راه و شهرسازی ما با توجیه توسعه بزرگراهی در استان موفق شدیم مجوز احداث بزرگراه‌های استان را در همه مسیرها بگیریم تا در مرحله بعد از طریق برنامه و بودجه پیگیری لازم برای تخصیص اعتبارات و منابع انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته تنها 250 کیلومتر از راه‌های شریانی استان در پیوست قانون برنامه و بودجه قرار داشت که در این مدت تلاش کردیم با پیگیری‌های سالانه در بودجه‌نویسی کشور تا 700 کیلومتر طول راه‌های شریانی استان را در ردیف اعتبارات ملی قرار دهیم تا با برخورداری از این منابع بتوان پروژه‌ها را به سرانجام رساند.

حیدری از پیگیری‌های استاندار اردبیل و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در این زمینه قدردانی کرد و ادامه داد: با اخذ ماده 23 برای راه‌های استان در سه سال گذشته موفق شدیم تمام راه‌های شریانی استان را از ردیف اعتبارات ملی و ماده 23 در پیوست بودجه بهره‌مند کنیم.

وی اضافه کرد: در استان اردبیل یک‌هزار و 555 کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و فرعی وجود دارد که به طور میانگین استان اردبیل سهم کمتر از 50 درصد در برخورداری از بزرگراه داشته و آزادراهی در این استان وجود ندارد.

حیدری بیان کرد: ما راه چاره‌ای جز توسعه راه‌ها و ارتقا آنها را به بزرگراه نداشتیم تا به شاخص بهره‌مندی کشور از بزرگراه‌ها دست پیدا کنیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در اوایل سال 95 اعتبار اداره کل راه و شهرسازی استان برای توسعه بزرگراه‌ها کمتر از 15 میلیارد تومان بود که این رقم را در چهار سال اخیر به بیش از 230 میلیارد تومان ارتقا دادیم که 20 برابر اعتبارات گذشته می‌باشد.

حیدری تصریح کرد: در مسیرهای مختلف استان از اردبیل به سرچم گرفته تا نمین به آستارا، پارس‌آباد به گرمی، مشگین‌شهر به بیله‌سوار و همه شهرستان‌های شمالی و جنوبی استان احداث بزرگراه در حال انجام است و انتظار می‌رود با تأمین اعتبار ملی و تزریق منابع بانک‌ها بتوانیم این طرح‌ها را به سرانجام برسانیم.

وی گفت: ما برای تکمیل بزرگراه‌های استان به سه هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم که با توجه به وضعیت اعتبارات دولتی تصمیم گرفتیم از ظرفیت بانک‌های عامل استفاده کنیم که در این زمینه بانک مسکن تا 100 میلیارد تومان به محور کلور – درام و بانک صادرات نیز با تأمین اعتبار به تکمیل محور اردبیل – سرچم کمک کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: علی‌رغم اینکه پیمانکاران ما تا 50 میلیارد تومان از اداره کل طلب دارند اما با تلاشی مضاعف سعی می‌کنند پروژه‌های اجرایی را به سرانجام برسانند تا توسعه کشاورزی، صنعتی و گردشگری استان با حضور سرمایه‌گذاران و کارآفرینان رقم بخورد.

منبع:ایسنا

351640