افزایش شهریه مدارس غیردولتی قانونی است

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش درمورد افزایش ۳۲ درصدی شهریه مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی گفت: این افزایش شهریه قانونی است و بر اساس یک الگو مشخص می شود.

تصویر افزایش شهریه مدارس غیردولتی قانونی است

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید صالح مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در برنامه «صبح و گفتگو» درمورد افزایش ۳۲ درصدی شهریه مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی با وجود مجازی بودن آموزش‌ها گفت: مطابق ماده ۱۵ و ۱۶ قانون، شهریه مدارس غیردولتی بر اساس یک الگو و توسط شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی مرکزی مصوب و مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه شهریه مدارس غیردولتی با توجه به هزینه‌ها و قیمت‌های بازار تعیین می‌شود افزود: در این الگو، سهم اجاره بها و حق التدریس و حق الزحمه پرسنل و هزینه‌های جاری و نرخ تورم لحاظ شده و یک رقمی هم خارج می‌شود.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه شهریه مدارس تابعی از نرخ تورم و قیمت‌های سایر اقلام و خدمات است متذکرشد: اینطور نیست که آموزش و پرورش و یا موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی خودسر شهریه‌ای را اعلام کنند.

صالح در پاسخ به این سوال که مردم چگونه می‌توانند شکایات خود را از تخلفات در این زمینه اعلام کنند گفت: توصیه ما در این شرایط کرونایی، ثبت شکایت در سامانه مشارکت‌های مردمی است که کد رهگیری هم در اختیار شاکی قرار می‌گیرد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی با اعلام اینکه با مدارس متخلف طبق قانون برخورد خواهد شد افزود: ما معمولاً در مواردی که شاکی وجود دارد می‌توانیم ورود کنیم.

منبع: مهر

351468