ما مقتدریم

حالا که امسال اربعین حسینی گره خورده با هفته دفاع مقدس درتلاشیم تا با حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایت مداری، مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت و خودباوری دینی و ملی را زنده نگهداریم چرا که این خودگذشتیها و ایثارگریها آیین و مرامی را بنیان نهاد که می‌تواند الگوی مناسبی برای جریانهای فرهنگی در جامعه قرار گیرد.
تصویر ما مقتدریم

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد بنی حسن، معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه 8 در یادداشتی نوشت: پاییز، جنسی شبیه نوعی دگرگونی دارد. نوعی انقلاب و نوعی تغییر. روزهای نخستین خزان در تاریخ کشور ما هم نوعی تغییر را ثبت کرده‌است، تغییری که درآن بین برخی از میان زندگی و شهادت، قصد دومی را کردند و «جاودانه» شدند. ۳ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده‌است.

جنگی که اگر چه نابرابر و ناعادلانه بود اما فرصتی بود برای ظهور اسطوره‌هایی که از حادثه بزرگ کربلا الگو گرفتند و فصل بی مثالی از تاریخ ملتی مقاوم را که توأم بود با پایداری‌ها، مقاومت‌ها و افتخارات را رقم زد وحالا اگرچه سال هاست که از این روزگاران تلخ می‌گذرد اما مدیریت شهری به عنوان یک نهاد اجتماعی خود را موظف به حفظ میراث سال‌های دفاع مقدس می‌داند و در راستای آگاه‌سازی جوانان با تدوین وبرنامه ریزی برنامه‌های متنوع در تلاش است برای آشنا کردن جوانان و نوجوانان غیورمیهن اسلامی مان وبه تصویر کشاندن گوشه‌هایی از بزرگترین حماسه تاریخ ایران اسلامی که بدون شک ضامن حفظ استقلال و رشد و بالندگی ایران عزیزمان خواهد بود.

برپایی نمایشگاه دفاع مقدس شادی بهانه کوچکی باشد برای زنده نگه داشتن یاد شهدا و زنده نگهداشتن واقعیتی تاریخی از انسان‌هایی برگزیده که برای تحقق آرمان‌ها و اهداف بلند انقلاب اسلامی تا پای جان ایستادند. در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام جانفشانی‌های بسیاری کردند و حماسه ای بزرگ و جاوید آفریدند. آنها گذشتن … از خود گذشتن نه برای خود که برای دیگران … دیگرانی که می‌خواهند بهتر زندگی کنند و آنها که گذشتند ازخودشان، از تمام وجودشان، حتی از سهم همسر، فرزندان و پدر و مادرهایشان. گذشتند از حق طبیعی خود، چون زندگی آرام، تا ما به سهممان برسیم از زندگی و زنده ماندن درسرزمین خودمان ایران، نه درجایی دیگر که سرزمین ما نیست و نه در سرزمینی که بوی اسارت می‌دهد تا شاید ادامه دهنده راه شهدایی باشیم که مقام معظم رهبری (مدظله) در ثنایشان فرمودند: «با این ستاره‌ها می‌توان راه را پیدا کرد و از این تاریکی‌ها رهایی پیدا کرد» و چه خوش گفت: سید شهیدان اهل قلم «مرتضی آوینی» که در باغ شهادت باز، باز است. که دروازه شهادت باز است و این همان درسی است که ما امروز باید از اربعین بگیریم چرا که زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا در این روزگار، جزیی از فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین (ع) است همان گونه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند که یاد، نام و ذکر شهدا کمتر از خود شهادت نیست، این موضوع ریشه در همین فرهنگ اربعین دارد.

اما حالا که امسال اربعین حسینی گره خورده با هفته دفاع مقدس درتلاشیم تا با حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایت مداری، مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت و خودباوری دینی و ملی را زنده نگهداریم چرا که این خودگذشتیها و ایثارگریها آیین و مرامی را بنیان نهاد که می‌تواند الگوی مناسبی برای جریانهای فرهنگی در جامعه قرار گیرد. به همین سبب «تکریم و تجلیل از ایثارگران و خانواده آنها و خانواده معظم شهدا»، «روایت گری دفاع مقدس» و «ترویج بصیرت، ایثار و ایستادگی» سه رویکرد اصلی اجرای برنامه‌ها به منظور پاسداشت و گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان است.

همچنین عطرافشانی مقبره الشهدای بوستان فدک و مسجد جامع فاطمیه، دیدار از جانبازان هشت سال دفاع مقدس آسایشگاه شهید بهشتی، برپائی نمایشگاه عکس درقالب مجموعه عکس و تمثال شهدا در راستای هفته دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس و سرای محلات، تولید وانتشار محصولات فرهنگی در قالب پوستر، کلیپ، زندگی‌نامه و بخشی از وصیت نامه شهدای محله، خاطرات شهدا، نماهنگ و… نشر در فضای مجازی، برگزاری مسابقات فرهنگی درقالب بخشهای مختلف دلنوشته، نقاشی و… در سرای محلات، برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه کارکنان شهرداری منطقه، برگزاری مراسم خاطره گویی پیشکسوتان و بازخوانی قسمتی از وصیت نامه شهدا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دو بستر میدانی و مجازی، تیراندازی با تپانچه در مجموعه خانه ورزشی شهر ویژه بانوان بسیجی، تجدید میثاق با شهدای گمنام پارک فدک توسط ورزشکاران ایستگاه‌های ورزش شهروندی، تجلیل از مادران و خواهران ورزشکار ایثارگران، جانبازان و شهدا که در ایستگاه‌های منطقه فعال هستند، اجرای مسابقات چالش ضربات پنالتی در زمین چمن تابان، نواختن زنگ ورزش و تحرک در بوستان فدک، برگزاری مسابقات تنیس روی میز، بدمینتون، شطرنج، اسکیت در بوستان فدک و برپایی نمایشگاه عکس شهدای ورزشکار محله مجیدیه در سرای محله مجیدیه و… از جمله برنامه‌هایی است که با مشارکت ناحیه مقاومت بسیج شهید بهشتی به مناسبت هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود.

351439