سعیدی عنوان کرد؛

بستن پرونده رانت‌ خاص و امضای طلایی با طرح ارتقاء سلامت اداری

نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم گفت: طرح ارتقاء سلامت اداری و پیشگیری از تعارض منافع برای همیشه به رانت های خاص و امضاهای طلایی خاتمه می دهد.
تصویر بستن پرونده رانت‌ خاص و امضای طلایی با طرح ارتقاء سلامت اداری

به گزارش سایت خبری پرسون، معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم با اشاره به اعلام وصول طرح ارتقاء سلامت اداری و پیشگیری از تعارض منافع، گفت: شفافیت در روندها از جمله روند صدور مجوز و فعالیت های سرمایه گذاری شاخصه مهم مبارزه با فساد است. با شفاف سازی فرآیند حوزه های سرمایه گذاری و تولید و همچنین حذف امضاهای طلایی می توانیم گام های بزرگی را برای مبارزه با فساد برداریم.

سعیدی ادامه داد: بحث اصل عدم تعارض نکته بسیار مهمی است چراکه کسانی که صاحب منافعی در یک موضوع هستند طبیعتا نمی تواند صلاحیت لازم مدیریتی را در آن حوزه داشته باشند. با توجه به آنچه گفته شد مجلس به این موضوع ورود پیدا کرده و در این راستا طرح ارتقاء سلامت اداری و پیشگیری از تعارض منافع را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ابراز کرد: یکی از موارد مهم قابل توجه در موضوع مبارزه با فساد، رسانه‌ها هستند که رکن چهارم دموکراسی هر کشوری محسوب می‌شوند باید آن‌ها را در امر مبارزه با فساد به‌کارگرفت.

نماینده مردم چابهار در مجلس اظهار کرد: مسئولین در راستای شفافیت اموال خودشان را اعلام کنند و اگر مسئولی دارای شرایط خاصی بوده باید به وضوح اعلام کند که اموال خود را از کجا آورده است.

وی عنوان کرد: از جمله موارد مهم دیگر حمایت از سوت زنان اقتصادی است؛گاها می بینیم وقتی دستگاه قضایی متوجه فساد و رانتی می شود حمایت های لازم از سوت زنان را بدلیل وجود خلاء های قانونی نمی تواند انجام دهد؛ ضرورت دارد که کسانی برخی از فسادها را افشا می کنند از حمایت قانونی برخوردار شوند.

سعیدی تصریح کرد: طرح ارتقاء سلامت اداری و پیشگیری از تعارض منافع از رانت های خاص برای افراد دارای مسئولیت به طور کامل محدود می کند و بسیاری از امضاهای طلایی و انحصارات موجود حذف خواهد شد.

منبع : خانه ملت

351379