سلیمانی:

مساجد هدایت فکری جامعه اسلامی را بر عهده دارند

عضو شورای شهر تهران گفت: مساجد هدایت فکری جامعه اسلامی را بر عهده دارند رب العالمین به جهت اهمیت و فضیلت مسجد بر دیگر مکانها مسجد را متعلق به خود دانسته تا رجحان آن بر سایر مکان‌ها روشن گردد.
تصویر مساجد هدایت فکری جامعه اسلامی را بر عهده دارند

به گزارش سایت خبری پرسون، نرجس سلیمانی عضو شورای شهر تهران با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِی مِنْ لَدُنْکَ سُلْطَانًا نَصِیرًا. اگر خانواده کوچکترین واحد اجتماع باشد، مسجد محله نمادی از کوچکترین و کارآترین بافت اجتماعی و با همین قیاس، مساجد جامع نماد و سمبل جامعه اسلامی هستند.

وی ادامه داد: مساجد نمونه عملی و عینی حاکمیت ارزشهای اسلامی در جامعه‌اند، ظرفیت‌های منظومه عظیم اسلامی در بافت مسجد تحقق خود را نشان می دهند.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: بر هیچ کس پوشیده نیست که مبدا و منشا تعلق خاطر جهادگران و رزمندگان به عمل مقدس در مساجد محلات شکل گرفته است. در دیگر زمینه های اجتماعی نیز نقش بی بدیل مساجد در روشنگری ، گسترش علم ، تقویت تقوا و ابرام بر برادری و مساوات بی همتا است . نهاد مقدس مسجد در ‌گسترش عدالت در همه مقیاس‌ها موثر است. به همین جهت مساجد را می‌توان آینه تمام نمای وضعیت محلات، مناطق و در حالت کلی نبض جامعه دانست.

سلیمانی افزود: از همین رو اگر رخوت و رکود در جامعه‌ایی پدیدار گردد بایستی ریشه آنرا در عدم هماهنگی و هم افزایی مساجد در کنار یکدیگر دانست و همچنین اگر جامعه‌ای می‌تواند یک صدا و پیوسته مقاومت و مجاهدت را تعلیم نموده و ترویج نماید علت این هماهنگی و هم صدایی را که مصداق ید الله مع الجماعه است در تنفس صحیح مساجد دانست.

وی گفت: مساجد هدایت فکری جامعه اسلامی را بر عهده دارند رب العالمین به جهت اهمیت و فضیلت مسجد بر دیگر مکان‌ها مسجد را متعلق به خود دانسته تا رجحان آن بر سایر مکانها روشن گردد. در طول تاریخ مساجد پایگاه‌های اصلی حمایت از جنبشهای اصیل و سنگر مستحکم مبارزات مردمی علیه طاغوت بوده و هستند مدافعان حرم یک نمونه برجسته حاضر از نتیجه تربیت و پرورش صحیح در محیط معنوی این پایگاه‌های حقیقی انسان سازند حضور نونهالان ، نوجوانان و جوانان پرشور و متقی انقلابی را در مساجد که لازمه رشد و بالیدن بذرهای طهارت معنوی درونشان، حضور در کانون‌های ایمان و تقواست تضمین می‌نماید.

عضو شورای شهر بیان کرد: همانگونه که پیامبر اسلام می‌فرمایند مساجد بازاری از بازارهای آخرت است . پذیرایی آن مغفرت و هدیه آن بهشت است. مساجد در تمام طول تاریخ اسلام و تشیع مرکز به اشتراک گذاردن علوم و محلی برای همزیستی و هم افزایی در کنار انتقال تجارب معتمدین، ریش سفیدان، علما و حکما بوده‌اند، این وجوه ارزشمند نباید مورد غفلت قرار گیرد و جذب دائمی آینده سازان نظام اسلامی در پرتو توجه به هدایت‌های حکیمانه رهبری حاضر و ناظر چراغ اصلی این محور و مسیر تعالی است .

همانگونه که رهبری معظم در بیانات حکیمانه شان در دیدار با ائمه جماعات مساجد استان تهران در سال ۹۵ فرموده‌اند : وقتی اجتماع بر محور نماز و ذکر به وجود آمد آنوقت یک معنی دیگری پیدا می‌کند، یک جهت دیگری پیدا می‌کند، دلها را به سمت دیگری می‌کشاند این ابتکار اسلام بود، مسجد پایگاه است و این پایگاه بر محور ذکر و نماز است.

منبع: فارس

351342