مدیر حج و زیارت استان زنجان:

چرا زنجان فقط ۳۸۹ زائر حسینی دارد؟

از سهمیه 30 هزار نفری زائران ایرانی، فقط 389 نفر سهمیه شامل زائران زنجانی شد که همین موضوع با اعتراضات زیادی از سوی شهروندان زنجانی مواجه شد. شهروندان زنجانی معتقدند چرا باید سهمیه پایتخت شور و شعور حسینی در مقایسه با سایر استان‌ها بسیار کم باشد.
تصویر چرا زنجان فقط ۳۸۹ زائر حسینی دارد؟

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، دو سالی است که به‌خاطر شیوع ویروس کرونا پیاده‌روی معنوی اربعین حسینی و اعزام میلیونی زائران به کشور عراق با مشکل مواجه شده است.

از این‌رو امسال هم همانند سال گذشته خبری از سفر میلیونی زائران ایرانی به کشور عراق نیست و در سفر اخیر نخست‌وزیر عراق به کشورمان سهمیه 30 هزار نفری برای زائران ایران در نظر گرفته شد و آن هم به شرطی که زائران حتماً باید واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.

حال با این تفاسیر از سهمیه 30 هزار نفری زائران ایرانی، فقط 389 نفر سهمیه شامل زائران زنجانی شد که همین موضوع با اعتراضات زیادی از سوی شهروندان زنجانی مواجه شد. شهروندان زنجانی معتقدند چرا باید سهمیه پایتخت شور و شعور حسینی در مقایسه با سایر استان‌ها بسیار کم باشد.

در یک حساب و کتاب ساده می‌شود فهمید که سهمیه زائران زنجانی از سهمیه کشوری کمی بیش از یک درصد است. حال سوال این است چرا سهمیه استان زنجان از سهمیه کشور اینقدر کم است؟

ابراهیم احدی مدیر حج و زیارت استان زنجان گفت: ثبت‌نام 389 نفر از زائران زنجانی قطعی شده و در حال پیگیری اخذ ویزا برای آن‌ها هستیم.

وی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه چرا سهمیه استان زنجان از سهمیه کشور بسیار کم بوده است، گفت: سهمیه زائران زنجانی در مقایسه با بسیاری از استان‌ها قابل قبول بوده چرا که سهمیه بسیاری از استان‌ها همانند اردبیل از زنجان بسیار کم بوده است. به نظر ما سهمیه استان رضایت‌بخش است.

مدیر حج و زیارت استان زنجان تشریح کرد: سهمیه اولیه استان زنجان 342 نفر بود که با رایزنی‌های انجام شده این میزان به 389 نفر ارتقا یافت.

احدی در پایان گفت: انتخاب محل پرواز به عهده خود زائران است و به انتخاب خود می‌توانند فرودگا‌ه تبریز و یا تهران را برای سفر انتخاب کنند. متاسفانه با پرواز از فرودگاه زنجان به سمت عراق موافقت نشد.

منبع: تسنیم

351332