معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان:

پویش برگزاری مراسم اربعین در منازل راه‌اندازی شد

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان مرادی با اشاره به اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا ستاد اربعین در صیانت از سلامت مردم تأکید ویژه ای دارد گفت: پویش برگزاری مراسم اربعین در منازل، راه‌اندازی شد.
تصویر پویش برگزاری مراسم اربعین در منازل راه‌اندازی شد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، خدابخش مرادی معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان در جلسه قرارگاه مقابله با کرونا گفت: مدیریت و ساماندهی ستاد اربعین استان زنجان با ۱۲ کمیته زیر مجموعه تشکیل و الزامات بهداشتی پیاده‌روی اربعین پس از بومی‌سازی آن به فرمانداران شهرستان‌ها نیز تدوین شده که در صورت تصویب ابلاغ خواهد شد.

او افزود: کشور عراق برای اربعین امسال ۶۰ هزار نفر سهمیه به ایران اختصاص داده و اعزام زائران فقط به صورت هوایی خواهد بود.

مرادی ادامه داد: زائران و موکب‌داران اربعین باید ۲ دُز واکسن را تزریق کرده و با در دست داشتن کارت واکسن و جواب منفی تست پی سی آر که ۷۲ ساعت قبل از پرواز انجام داده اند برای سفر به کربلا اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه ۲ نوع سهمیه برای اعزام به اربعین استان‌ها اعلام شده است، گفت: سهمیه اول، موکب‌داران و خادمان در مواکب مسیر نجف تا کربلا را شامل می‌شود که ستاد بازسازی عتبات عالیات مسئولیت آن را برعهده دارد و سهمیه دوم نیز مردمی بوده که اعزام آن ها پس از ثبت‌نام در سامانه سماح بر عهده سازمان حج و زیارت خواهد بود.

او با اشاره به فعالیت ۲۶ موکب ثبت‌شده دارای مجوز از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات، ادامه داد: پس از پیگیری‌ها پنج موکب با ۱۰۵ خادم و ۳۵۵ نفر از زائران مردمی برای پیاده‌روی اربعین امسال به کشور عراق اعزام می‌شوند که صدور روادید آن ها نیز در حال انجام است.

مرادی با اشاره به اینکه تعداد سهمیه مردمی قابل افزایش نیست، افزود: در صورتی که فردی از این سفر انصراف دهد، جایگزین از طریق حج و زیارت انجام می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: واکسیناسیون صاحبان موکب‌ها و خادمان، اعزام ناظرین بهداشتی در کنار موکب‌ها، از جمله الزامات و اقدامات است و در این میان دستورالعمل بهداشتی و ضوابط برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین در کشور عراق به موکب داران اعلام شده است.

او گفت: بر این مبنا در استان زنجان نیز توجیهات لازم توسط موکب داران انجام گرفته تا در راستای سیاست‌های ستاد اربعین و کرونا اقدام کنند.

مرادی با بیان اینکه طبق هماهنگی با شرکت‌های حمل‌و نقل استان زنجان اعزام زمینی مسافران انجام نمی‌شود، افزود: با نیروی انتظامی نیز هماهنگی‌ها انجام شده و از طرفی دفاتر زیارتی نیز نسبت به این موضوع توجیه شده‌اند.

مرادی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی از قبیل سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما وظیفه توجیه، اطلاع‌رسانی، اقناع‌سازی و آگاهی‌بخشی در این زمینه را بر عهده دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

351308