مدیرکل آموزش‌پرورش استان زنجان:

اما و اگرهای بازگشایی مدارس چیست؟

مدیرکل آموزش‌پرورش استان زنجان در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان از اما و اگرهای بازگشایی مدارس خبر داد.
تصویر اما و اگرهای بازگشایی مدارس چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، حسن مظفری مدیرکل آموزش‌پرورش استان زنجان شامگاه دیروز (۳۰ شهریورماه) در جسله شورای آموزش‌وپرورش استان زنجان، اظهار کرد: بر اساس اعلام ثبت‌احوال استان، امسال ۲۰ هزار و ۵۵۲ نفر به سن هفت سال رسیده‌اند. برخلاف آمار اعلامی، تاکنون ۲۱ هزار و ۳۲۸ دانش‌آموز در استان برای پایه اول در مقطع ابتدایی و ورود به مدرسه ثبت‌نام کردند که ۸۳۰ نفر بیشتر از آمار اعلامی از سوی اداره‌کل ثبت‌احوال استان است.

وی مهاجرت به استان را یکی از دلایل افزایش تعداد کلاس اولی‌ها دانست و افزود: امسال ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در استان در سه مقطع تحصیل خواهند کرد که ۱۱ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی خواهند بود و در پایه هفتم که تغییر مقطع است، صد درصد ثبت‌نام‌ها انجام شده است.

این مسئول از بازنشسته شدن ۱۰۰۰ معلم در سال‌جاری خبر داد و گفت: امسال سهمیه استخدام ۱۱۲۵ نیرو در استان صادر شده است، در حالی که طی سال‌های گذشته برای حداکثر ۲۵۰ نفر امکان جذب وجود داشت و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها انجام شده، هیچ مدرسه‌ای در روز اول مهر بدون معلم نخواهد بود.

مظفری با اشاره به کتب درسی دانش‌آموزان، تصریح کرد: پارسال استان زنجان در ثبت‌نام کتب درسی رتبه پانزدهم را داشت ولی امسال جزو هشت استان اول است و در حال حاضر توزیع کتب درسی دانش‌آموزان شروع‌ شده و فردا و نهایتاً تا روز سوم مهر ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان، با اشاره به نحوه بازگشایی مدارس روستایی طبق دستورالعمل‌ها، یادآور شد: در استان زنجان تعداد مدارس روستایی زیاد ولی تعداد دانش‌آموزان این مدارس با توجه به تعداد مدارس کم‌تر است و طبق دستورالعمل‌ها، کلاس‌های درس روستایی زیر ۱۵ نفر از اول مهرماه با گروه‌بندی حضور دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

وی در رابطه با مدارسی با کمتر از ۳۰۰ دانش‌آموز، عنوان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها این مدارس از اول آبان‌ در صورتی که چک‌لیست توسط مدیران به طور کامل رعایت شده باشد، با گروه‌بندی دانش‌آموزان برای حضور در کلاس درس فعالیت خواهد کرد.

این مسئول با اشاره به مدارس بالای ۳۰۰ دانش‌آموز، گفت: این مدارس در صورت رعایت شدن چک‌لیست‌ها از ۱۵ آبان‌ماه با گروه‌بندی دانش‌آموزان برای حضور در کلاس، فعالیت خواهند کرد. باید توجه داشت که در صورت حضوری یا غیرحضوری بودن فعالیت مدارس، شبکه «شاد» از روز اول فعالیت خواهد داشت.

مظفری با بیان اینکه در صورتی که کلاس‌های مدارس روستایی حضوری برگزار نشود، احتمال اینکه دانش‌آموزان این مدارس به لحاظ درسی آسیب ببینند زیاد است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۰ درصد معلمان و فرهنگیان استان دُز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

منبع: ایسنا

351313