رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابهر مطرح داد:

احیای موقوفات؛ حلال بسیاری از مشکلات

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابهر با بیان اینکه احیای موقوفات گره‌گشای بسیار از مشکلات است گفت: اگر در احیای موقوفات اهتمام جدی وجود داشته باشد، شاهد گره‌گشایی بسیاری از مشکلات خواهیم بود.
تصویر احیای موقوفات؛ حلال بسیاری از مشکلات

به گزارش سایت خبری پرسون از اسان زنجان، حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابهر، با بیان اینکه احیای اوقاف زمینه‌ساز بسیاری از تحولات در شهرها است، اظهار کرد: اگر گام‌های محکمی در راستای احیای موقوفات برداشته شود، قطعاً شاهد کاهش چشم‌گیر بسیاری از مشکلات در جامعه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ابهر ۳۵۱ موقوفه دارد، تصریح کرد: واقفان شهرستان ابهر در وقف، نیات متعددی را دنبال می‌کنند که حوزه بهداشت و درمان، کمک به افراد بی‌بضاعت، ازدواج جوانان و انجام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی، از مهم‌ترین نیات واقفان در ابهر است.

این مسئول با یادآوری اینکه وقف باید حتماً در همان جایی هزینه شود که واقف نیت کرده است و این امر نیز علاوه بر عمل به شرع، موجب ایجاد اعتماد در واقفان می‌شود، متذکر شد: با توجه به تغییر نیازهای جامعه، لازم است که نیات‌ وقف هم متناسب با این نیازها تغییر کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابهر، با اشاره به اینکه برخی از موقوفات با گذشت زمان مستهلک می‌شود و برای نگه‌داری از آن باید هزینه شود، ادامه داد: برخی از موقوفات ابهر برای گره‌گشایی در بسیاری از حوزه‌ها نیازمند احیا است.

خدابنده‌لو با یادآوری اینکه سنت وقف یکی از تعالیم ارزشمند در مکتب اسلام محسوب می‌شود و از اهرم‌های موثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه است، خاطرنشان کرد: وقف برای همه اقشار جامعه قابل دسترس بوده و در انحصار یک طبقه خاص نیست.

منبع: ایسنا

351040