موفقیت فولاد خراسان در یک پروژه مهم فولادسازی

عملیات نصب و راه اندازی لدلکار (فولادبر) دوم واحد LF فولادسازی۲ در فولاد خراسان با موفقیت تست و راه اندازی گردید.

تصویر موفقیت فولاد خراسان در یک پروژه مهم فولادسازی

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیر واحد فولاد سازی «مجتمع فولاد خراسان» با اعلام این خبر گفت: این پروژه مهم فولادسازی شامل عملیات توسعه سازه بتونی کانال LF، ساخت لدلکار دوم، انجام تغییرات برقی– مکانیکی و اتوماسیونی مربوط به آن و تست و راه اندازی این تجهیز بود.

به گفته راستگو، تمامی مراحل با دقت و هماهنگی کامل گروه‌های کاری مربوطه انجام و با موفقیت تست و راه اندازی گردید.

رئیس تولید واحد ذوب مجتمع فولاد خراسان با بیان این که فولادبر وظیفه جابجایی پاتیل‌های فولاد در محدوده کوره پاتیلی را برعهده دارد گفت: پیش از اجرای پروژه، این فرایند با یک دستگاه فولادبر با مشکلات زیادی در حال انجام بوده‌است.

دلیلی افزایش زمان در دسترس برای آماده‌سازی ذوب‌ها، کاهش زمان توقف‌های پاتیل، کاهش آسیب به پاتیل‌ها و نسوز آنها، پایداری روند ریخته‌گری با تعداد ذوب بالا در هر سکوئنس، کمک به کاهش اتلاف انرژی را از جمله مزایای اجرای این پروژه برشمرد.

شاکری، رئیس واحد خدمات مرکزی فولاد خراسان نیز با اشاره به پیچیدگی‌های اجرایی سازه بتونی این پروژه، اجرای هم‌زمان با تولید این پروژه را از ویژگی‌های اجرایی آن دانست و افرود: با توجه به این که محل اجرای پروژه کاملاً در مسیر عبور جرثقیل‌های سقفی حمل ذوب و ناحیه ریخته‌گری است، هماهنگی‌های اجرایی هم‌زمان با رعایت الزامات ایمنی مربوطه بسیار مهم بود.

سرپرست ساختمان‌ها و ماشین آلات در مورد ویژگی‌هایی بخش سازه بتونی این پروژه، طراحی و اجرای آن را یکی از مهترین و خاص‌ترین سازه‌های اجرا شده در شرکت دانست و افزود: این سازه باید بارهای دینامیکی و استاتیکی تا ۵۰۰ تن را تحمل نماید، ضمن این که مقاومت به حرارت و قابلیت تحمل بارهای جانبی در شرایط اضطراری را بدون آسیب به سازه‌های مجاور داشته باشد.

به گفته محروقی تأسیسات و تعارضات موجود در زیر و اطراف سازه به همراه اصلاحات مورد نظر واحد تولید نیز در فرایند طراحی و اجرا مورد توجه قرار گرفت. برای اجرای این سازه جمعاً ۲۵۰متر مکعب خاکبرداری، ۱۸۰متر قالب بندی، بیش از ۲۷ تن آرماتوربندی و ۱۱۵ متر مکعب بتن ریزی به همراه عملیات کاشت بولت، نصب باکس‌های استوپر، ریل و… انجام شده و با صرف حدود ۵۰۰۰ نفر ساعت نیروی انسانی، با رعایت کلیه اصول اجرایی و فنی مربوطه، ساخته و تحویل گردید.

گفتنی است در اجرای این پروژه از طرح تا اجرا، واحدهای تولید ذوب، ساختمان، دفاتر فنی فولادسازی و خدمات فنی، کارگاه تعمیرات فولادسازی، تعمیرگاه مرکزی، طرح و توسعه، نت برق و مکانیک فولادسازی، اتوماسیون، نسوز، ایمنی و خرید مشارکت جدی داشتند و پروژه ای ماندگار و قابل توجه را به ثمر رساندند.

350910