مدیرکل انتقال خون استان زنجان خبر داد:

اهدای 625 واحد خون در شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی

مدیرکل انتقال خون استان زنجان از اهدای 625 واحد خون در بازه زمانی ۲۶ تا ۳۰ مرداد به ویژه در شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.
تصویر اهدای 625 واحد خون  در شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، سیامک اسدی با اشاره به استقبال خوب زنجانی از پویش نذر خون افزود: طبق برنامه ریزی انجام گرفته تعدادی از مراجعه کنندگان برای اهدای خون ثبت نام شدند که به تدریج و با فراخوان برای این کار انسان دوستانه مبادرت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: پویش نذر خون در راستای عمل به مسوولیت اجتماعی امسال هم مانند سالهای گذشته در ماه های محرم و صفر با شعار فرهنگ حسینی و نذر عاشقان اباعبدالله حسین(ع) در ادارات کل انتقال خون سراسر کشور از تاسوعا تا اربعین حسینی برگزار می شود.

این مسوول ادامه داد: این در حالی است که فرآورده های خونی اهدا کنندگان در نظام سلامت به نحو اصولی مورد استفاده قرار می گیرد، انتقال خون توزیع این نوع فراورده ها را در طی سال برعهده دارد.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان ضمن تقدیر و همکاری اهداکنندگان در همه گیری کووید- ۱۹ ادامه داد: اهدا کنندگان با انجام کار خیرخواهانه خود بیماران نیازمند را یاری کرده اند و فراورده های خونی آنان را به موقع تامین کردند که جای تقدیر و شکرگزاری دارد.

اسدی همچنین با بیان اینکه در اوایل شیوع بیماری، اهدای خون بسیار سخت و دشوار بود، اظهار داشت: با همت جوانان، به رغم مشکلات متعدد و شرایط کرونایی برای اهدای خون به پایگاه های انتقال زنجان و ابهر مراجعه کردند و علاوه بر آن جامعه اهدا کنندگان همکاری بسیار خوبی داشته و نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند بودند.

اسدی یادآوری کرد: این موضوع نشان می‌دهند که بخش نوعدوست جامعه به لحاظ اهدای خون طبقه ممتاز جامعه محسوب می شوند و این موجب افتخار است بطوری که سال گذشته نسبت به تامین تمامی فرآورده های خونی مورد نیاز اقدام شد.

سالانه بیش از ۶۰ هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و در مراکز بیمارستانی استفاده می‌شود که بیش از ۶۲ درصد اهدا کنندگان خون مستمر هستند و ۹۴ درصد اهدا کنندگان خون را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.

گفتنی است سالانه در ایران بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به صورت کاملا داوطلبانه برای نجات جان بیماران نیازمند به خون و فرآروده های آن خون اهدا می‌کنند.

منبع: ایرنا

334406