ابراهیم حسینی در گفت و گو با پرسون:

برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار چاقوسازی ۱۵۰ میلیون تومان سرمایه نیاز است

سرپرست کارگاه چاقوسازی زنجان گفت: برای راه‌اندازی کسب‌وکار چاقوسازی به حداقل حدود ۱۵۰ میلیون تومان سرمایه احتیاج است.
تصویر برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار چاقوسازی ۱۵۰ میلیون تومان سرمایه نیاز است

ابراهیم حسینی سرپرست کارگاه چاقوسازی زنجان در گفت‌وگو با رسانه سایت خبری پرسون از استان زنجان، با اشاره به گرانی تمام وسایل مورد نیاز برای ایجاد یک کار تولیدی چاقوسازی اظهار کرد: شاخ گوزن، سوهان و فولاد که از وسایل ضروری برای چاقوسازی است بسیار گران شده است.

وی با بیان اینکه نزدیک به 40 سال به تولید چاقوهای مختلف پرداخته است عنوان کرد: در قدم نخست این کار را از طریق استاد خود آموزش دیده است و اکنون این حرفه را با پسر خود ادامه می‌دهد.

سرپرست کارگاه چاقوسازی زنجان با اشاره به اینکه تولید هر چاقو 3 روز زمان می‌برد افزود: ساخت این چاقوها به صورت دست‌ساز بوده و دارای کنده‌کاری و ظریف‌کاری بسیار است به همین جهت کاری زمان‌بر است.

حسینی با اشاره به اینکه تولیدات چاقوی دست‌ساز به شهرهای دیگر کشور ارسال می‌شود عنوان کرد: این چاقوهای دست‌ساز به کرمانشاه، شیراز، اصفهان، تهران، تبریز و جاهای مختلف کشور ارسال می‌شوند.

وی در خصوص مشکلات کسب‌و‌کارهای چاقوسازی تصریح کرد: این کار دارای مشکلات متعدد بسیاری است چراکه ابزارهای مناسب و باکیفیت وجود ندارد و سوهان‌ها اغلب از نوع چینی و بی‌کیفیت هستند.

سرپرست کارگاه چاقوسازی زنجان ادامه داد: این در حالی است که پیش از این چاقوها از چین و آلمان وارد کشور می‌شود و جنسی خوب و کیفیتی عالی داشت.

حسینی با تاکید بر اینکه شرایط کرونایی منجر به کاهش تعداد مشتریان به صورت چشمگیری شده است عنوان کرد: در حال حاضر فروش از طریق تلفنی و به شکل اینترنتی صورت می‌گیرد.

فاطمه شمشیرگر _استان زنجان

350660