فرمانده انتظامی شهرستان ابهر خبر داد:

مهر و موم شدن کارگاه تولیدی دستمال کاغذی‌های غیربهداشتی در ابهر

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از توابع استان زنجان، از پلمپ کارگاه تولید و توزیع دستمال کاغذی‌های غیربهداشتی و غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.
تصویر مهر و موم شدن کارگاه تولیدی دستمال کاغذی‌های غیربهداشتی در ابهر

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سرهنگ محمد مهدیخانی فرمانده انتظامی شهرستان ابهر ، افزود: در پی کسب خبر مبنی بر تولید و توزیع دستمال کاغذی غیربهداشتی و غیرمجاز در یک کارگاه تولیدی در ابهر، بلافاصله بررسی موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: پس از انجام تحقیقات و بررسی های اولیه و شناسایی محل کارگاه تولیدی و صحت خبر، ماموران پلیس با هماهنگی مقام قضایی به همراه کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان به این کارگاه ورود کردند.

مهدیخانی با بیان اینکه کارشناسان شبکه بهداشت در بررسی های خود از تولید دستمال کاغذی های غیربهداشتی و غیرمجاز در این کارگاه، اطمینان حاصل کردند که بلافاصله انبار کارگاه از سوی ماموران حاضر در محل مورد بازرسی قرار گرفت و تعداد سه هزار و ۸۰۰ بسته دستمال کاغذی غیربهداشتی و غیرمجاز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر با بیان اینکه مشارکت مردم با پلیس مهم‌ترین شرط پایداری امنیت در هر جامعه ‌ای است از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعاً به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا اقدام قانونی لازم به منظور برخورد عمل آید.

مهدیخانی، همچنین از دستگیری ۲ سارق و کشف ۸ فقره سرقت از مزارع، باغات و منازل مسکونی در شهرستان ابهر خبر داد و اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت مزارع و باغات و منزل در سطح این شهرستان ، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی، افزود: ماموران کلانتری ۱۳ شریف آباد شهر ستان ابهر در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، فردی را حین سرقت از مزارع و باغات مشاهده و پس از دستگیری به منظور بررسی بیشتر به کلانتری دلالت دادند.

مهدیخانی با بیان اینکه متهم در بازجویی های تخصصی و فنی ماموران به انجام چهار فقره سرقت از مزارع و باغات اعتراف کرد، اظهار داشت: در یک عملیات دیگر نیز ماموران کلانتری ۱۳ شریف آباد در حین گشت زنی فردی را حین سرقت از منزلی دستگیر کردند که نامبرده در بازجویی های تخصصی و فنی ماموران، به چهار فقره سرقت منزل و ساختمان در حال احداث اعتراف کرد.

وی با اشاره به اینکه سارقان دستگیر شده پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون مراجع قضایی معرفی و روانه زندان شدند از شهروندان خواست هرگونه اطلاعات و اخبار خود در خصوص مسایل امنیتی و انتظامی را سریعاً از طریق تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود نیز از کشف انواع کالای قاچاق از یک دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان ایجرود در حین کنترل مسیرهای ارتباطی، در جاده بیجار - زنجان به یک دستگاه اتوبوس مسافری مشکوک شده و به منظور بررسی آن را متوقف کردند.

سرهنگ محمد معصومی راد، افزود: با انجام بازرسی از این خودرو، تعداد ۱۵۶ قلم لوازم آرایش و یک هزار عدد فندک و سه دستگاه لوازم آشپزخانه قاچاق کشف و در این خصوص پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.

وی با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان، مبلغ سه میلیارد ریال برآورد شد، اظهار داشت: پلیس با اقتدار کامل در حوزه مبارزه با قاچاق کالا با قانون شکنان قاطعانه برخورد خواهد کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان نیز از کشف یک انبار احتکار مواد غذایی خبر داد و گفت: در پی کسب خبری در خصوص دپو مقادیر زیادی مواد غذایی در یک انبار در شهر زنجان رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

سرهنگ ایرج خانی پور، افزود: با شناسایی این انبار و هماهنگی های قضایی صورت گرفته، تیمی از ماموران پلیس امنیت اقتصادی به همراه بازرسان سازمان صمت به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این انبار، اقلام غذایی اعم از شکر، قند، چای، عدس، برنج و آرد قنادی کشف کردند.

وی با بیان اینکه در این رابطه پرونده تشکیل و در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت، تصریح کرد: کارشناسان ذیربط ارزش کالاهای کشف شده را قریب پنج میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال برآورد کردند.

خانی پور، احتکار کالاهای اساسی و ضروری مردم در شرایط حساس کنونی را کاری غیراخلاقی خواند و از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلفاتی اعم از انبار شوینده‌ها، مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده ها، ماسک را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

منبع: ایرنا

330020