رسوب مواد اولیه شیرخشک در گمرک

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد با اشاره به این که مواد اولیه این صنعت همچنان در گمرکات مانده و رو به فساد است، گفت: عامل ایجاد این وضعیت دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت است.
تصویر رسوب مواد اولیه شیرخشک در گمرک

به گزارش سایت خبری پرسون، هانی تحویل زاده، رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد مباحث مطرح شده مبنی بر ترخیص مواد اولیه شیرخشک نوزاد در آینده‌ای نزدیک را رد کرد و گفت: هنوز هیچ اتفاق خاصی درباره مواد اولیه شیرخشک نوزاد که در گمرکات رسوب کرده است، نیفتاده و فقط چند هفته قبل جلسه‌ای در وزارت صمت با حضور نمایندگان سازمان غذا و دارو و گمرک ایران برگزار و در این جلسه قرار شد که نامه‌ای از سوی سازمان غذا و دارو به وزارت صمت ارسال و براین اساس مواد اولیه شیرخشک به عنوان دارو معرفی شود.

وی تاکید کرد: این نامه دو روز بعد از جلسه مذکور به وزارت صمت ارسال شد اما همچنان در دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت در حال طی مراحل اداری است؛ در حالی که مواد اولیه رسوبی رو به فساد است.

تحویل زاده تصریح کرد: اقدامات دستگاه مسئول بسیار کند است و واردکنندگان حتی نمی‌توانند کالای خود را به گمرک اظهار کنند چرا که این کالا باید با ارز ۴۲۰۰ تومانی ترخیص شود (با توجه به قیمت گذاری دستوری شیرخشک نوزاد) و اگر تولیدکننده هم اکنون آن را به گمرک اظهار کند ناچار به ترخیص با ارز نیمایی (با قیمت ۵ برابر بیشتر) است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد ادامه داد: بنابراین کالا وارد گمرکات شده اما امکان اظهار آن به گمرک وجود ندارد.

منبع: مهر

350340