مستند «تنهایی» با موضوع مخاطرات تالاب

مستند «تنهایی» با موضوع مخاطرات تالاب انزلی، سد لاسک و پیگیری پرونده قضایی بایوجیمی امشب روی آنتن می رود.
تصویر مستند «تنهایی» با موضوع مخاطرات تالاب

به گزارش سایت خبری پرسون، «صدای پای آب» عنوان قسمت جدید مستند «تنهایی» است که قسمت اول آن با موضوع مخاطرات تالاب انزلی، سد لاسک و پیگیری پرونده قضایی بایوجیمی، امشب (جمعه ۲۶ شهریور) ساعت ۲۳ و ۱۵ از شبکه یک سیما پخش می شود.

همچنین برنامه تحلیلی استودیویی «درنگ تنهایی» نیز به کارگردانی سعید نبی و مریم خدیوی بروجنی بلافاصله ساعت ۲۳ و ۴۵ روی آنتن می رود.

تالاب انزلی این روزها با مشکلات بزرگی همچون آتش سوزی، ورود فاضلاب شهری و انسانی و صنعتی و بیمارستانی، رسوبات و پرونده قضایی بایوجیمی که از احتمال بالای سرطان زا بودن آن خبر داده اند، دست و پنجه نرم می کند و مجموعه مستند تنهایی و درنگ تنهایی این هفته به تحلیل صریح این موضوعات خواهد پرداخت.

از اسناد مکتوب و قضایی این پرونده توسط دادستان سابق انزلی و معاون قضایی استان گیلان در این برنامه پرده برداری خواهد شد. دادستان کل درباره پرونده بایوجیمی اخیرا اشاره کرده بود، « سازمان محیط زیست بداند قوه قضائیه قاطعانه در پروژه بایوجمی خواهد ایستاد.»

سید رحمان سیدزاده -دادستان سابق انزلی و معاون قضایی استان گیلان، مسعود باقرزاده کریمی- رییس حوزه آبریز دریاچه ارومیه و مدیرکل سابق دفتر تالابهای سازمان محیط زیست و سعید نبی- کارگردان و تهیه کننده مجموعه مستند «تنهایی»، میهمانان برنامه درنگ تنهایی هستند.

بنابراین گزارش اجرای درنگ تنهایی را عبدالرضا امیر احمدی بر عهده دارد.

تولید مجموعه قصه محور مستند ۱۴ قسمتی از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و تا ۱۴۰۰ به طول انجامید.

فیلم‌برداری این مجموعه در پنج استان خوزستان، گلستان، مازندران، گیلان و تهران در چهار فصل صورت پذیرفته است.

ریزگرد، آب و خشکسالی، تالاب‌های شادگان و هورالعظیم، شکارچی، محیط‌بان، جنگلبان، جنگل‌نشین، آلودگی هوا و… از موضوعات این مجموعه مستند هستند و فیلم‌نامه هر قسمت این مجموعه به صورت مستقل تهیه شده است.

منبع ایسنا

350265