عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با پرسون؛

موسسات آموزشی کنکور به سوالات کنکور دسترسی ندارند

حجت الاسلام میرزایی اشاره کرد: موسسات آموزشی کنکور به سوالات کنکور دسترسی نداشته و میزان پذیرفته شدگان آن موسسات بستگی به عملکرد موسسه دارد.
تصویر موسسات آموزشی کنکور به سوالات کنکور دسترسی ندارند

حجت الاسلام حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون در رابطه با اینکه در کنکورهایی مانند کنکور هنر تنها یکی دو موسسه هستند که نفرات برتر هر سال از آن موسسه ها بوده، آیا این موسسات به سوالات کنکور دسترسی دارند، اظهار داشت: این مراکز نمی توانند به سوالات دسترسی داشته باشند و این موفقیت به علت عملکرد مناسب آنها می باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تبیین عملکرد مجلس برای کوتاه کردن دست مافیای قدرت و ثروت از چرخه کنکور با استفاده از قانون گذاری، بیان داشت: شکستن انحصار از طریق بوجود آمدن رقبای قابل در برابر این مجموعه امکان پذیر است، در غیر این صورت برخورد سلبی کردن چقدر امکانپذیر است را نمی دانم. اگر کنکور را بخواهیم حذف کنیم باید در عوض آن سابقه تحصیلی، گزینش و مصاحبه را جایگزین کرد.

این نماینده مجلس در تبیین اقدامات مجلس برای آلودگی شهرستان ری، افزود: بایستی شهرها در طول و عرض یکدیگر و نه در ارتفاع هم گسترش یابد.

میرزایی در پاسخ به این سوال که ظرفیت بهشت زهرا در حال تکمیل است و مجلس چه اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده، بیان کرد: این اقدام باید در دستور کار شورای شهر قرار گیرد و ارتباطی با مجلس ندارد.

ساراپیرانه

350109