طی 4 سال آینده؛

پیش‌بینی سهم 46 هزار واحدی استان زنجان از قانون جهش تولید مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: سهم استان زنجان از قانون جهش تولید مسکن طی 4 سال آینده در مجموع 46 هزار واحد، پیش‌بینی شده است.
تصویر پیش‌بینی سهم 46 هزار واحدی استان زنجان از قانون جهش تولید مسکن

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، مسعود بیات‌منش مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان; اظهار داشت: قانون جهش تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی هنوز به صورت رسمی به وزارت راه و شهرسازی اعلام نشده اما وزیر جدید به استان‌ها اعلام کرده که برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه را ناجام دهند.

وی با بیان اینکه در استان زنجان حتی قبل از تصویب این قانون توسط مجلس شورای اسلامی، سهم استان از این طرح بر اساس مطالعاتی که کشش بازار دارد، برنامه‌ریزی شده بود، خاطرنشان کرد: میزان عرضه و تقاضا و نیازمندان به مسکن در طرح اقدام ملی، آمارگیری و احصا شده است.

بیات‌منش افزود: با توجه به اینکه تعدادی از نیازمندان مسکن در طرح اقدام ملی شرکت نکرده‌اند لذا سهم استان زنجان از قانون تولید 4 میلیون واحد مسکونی طی 4 سال در مجموع 46 هزار واحد، پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه تولید 46 هزار واحد مسکونی طی سال آینده، نیاز استان زنجان به مسکن را تامین می‌کند، گفت: دولت به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهد کرد که سالانه یک میلیون واحد مسکونی در سطح کشور ساخته شود که سهم استان زنجان 46 هزار واحد، پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از این واحدها توسط خود مردم و بخش خصوصی و بخشی در روستاها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بخشی هم توسط وزارت راه و شهرسازی تولید می‌شود، اظهار کرد: از مجموع سهم استان زنجان 10 هزار واحد در روستاها، بین 6 تا 8 هزار واحد توسط مردم و بخش خصوصی تولید شده و مابقی نیز بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

بیات‌منش با بیان اینکه سهم تولید مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی در استان زنجان طی 4 سال آینده بیش از 30 هزار واحد است، خاطرنشان کرد: 16 هزار واحد از این سهم برای شهرستان زنجان بوده و بقیه نیز به تناسب در بین سایر شهرستان‌ها تقسیم می‌شود تا نیاز استان به تولید مسکن طی 4 سال آینده تامین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه برای تامین زمین مورد نیاز این واحدها نیز برنامه‌ریزی شده است، گفت: زمین‌های مورد نیاز این طرح‌ها در حال آماده‌سازی است تا در صورت ابلاغ بتوانیم ساخت آن‌ها را آغاز کنیم.

بیات‌منش خاطرنشان کرد: در شهرهایی که زمین داریم، مشکلی وجود ندارد و در سایر شهرها نیز زمین‌ها مشخص شده‌اند که یا در صورت نیاز خریداری شوند و یا از روش‌های دیگر نسبت به تامین زمین‌ها اقدام شود.

منبع: موج رسا

350085