با تولید افزون بر یک میلیون تن مواد شوینده در سال محقق شد:

زنجان؛ قطب تولید مواد شوینده و پودری

استاندار زنجان از تولید سالانه بیش از یک میلیون تن مواد شوینده در زنجان و تبدیل آن به قطب تولید مواد شوینده و پودری خبر داد.
تصویر زنجان؛ قطب تولید مواد شوینده و پودری

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، فتح‌الله حقیقی استاندار زنجان شامگاه دیروز (۲۴ شهریورماه) در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان، با اشاره به بازدید بیش از ۱۰ ساعت از کارخانه و واحدهای تولیدی استان، اظهار کرد: واحد تولیدی هلدینگ گلرنگ در سال ۹۷ در استان، ۶ واحد و خط تولید داشت که امروز این تعداد به ۱۳ واحد خط تولید رسیده که ۷ واحد آن در دست اجرا است.

وی افزود: ۳ واحد از این هفت واحد فعال بود و ۳ واحد دیگر نیز تا پایان سال و یک واحد تا خردادماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول ادامه داد: در سال ۹۷، سالانه ۱۵ هزار تن مواد شوینده و پودری در استان تولید می‌شد که امروز میزان تولید سالانه به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیده که بر این اساس می‌توان گفت استان زنجان به قطب تولید مواد شوینده و پودری تبدیل شده است.

استاندار زنجان با اشاره به بازدید از واحد تولیدی راشاکاسپین، تصریح کرد: طرح توسعه این واحد تولیدی از پساب شهری استفاده می‌کند و با به‌روزرسانی خط تولید خود، کاغذ را در یک مرحله به تولید می‌رساند و تولیدات آن سبب بی‌نیازی کشور از واردات می‌شود و بر اساس پیش‌بینی‌ها، طرح توسعه تا پایان مهرماه افتتاح خواهد شد.

حقیقی در رابطه با بازدید از واحد سرجین‌بافت، یادآور شد: در سال ۹۷ این واحد پیشرفت فیزیکی چندانی نداشت ولی در حال حاضر ماشین‌آلات خط تولید آن وارد شده و تا یک ماه آینده یکی از خطوط آن افتتاح خواهد شد و در صورت افتتاح همه فازهای آن، ۲۰۰۰ شغل ایجاد می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسات، کمک به سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی به طریق قانونی است، خاطرنشان کرد: موفقیت‌های حاصل از این جلسات نتیجه همکاری همه ادارات و دستگاه‌ها در حل مشکلات موجود صنایع و واحدهای تولیدی استان است.

در این جلسه مدیران واحدهای تولیدی مورد بازدید مشکلاتی از قبیل تقسیط معوقات مالیاتی، تامین اجتماعی، مشکلات زیست‌محیطی، سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و ... را مطرح و خواستار رسیدگی به آن شدند.

منبع: ایسنا

350073