تبیین نقش بیمه کشاورزی در طرح تقویت امنیت غذایی

صندوق بیمه کشاورزی همه ساله به ویژه در آغاز سال زراعی ضمن ارتباط با جامعه بهره برداران سیاستگذاران و مجریان بخش کشاورزی، در نظر دارد خدمات متنوع و شایسته ای را در حوزه بیمه کشاورزی ارائه نماید.
تصویر تبیین نقش بیمه کشاورزی در طرح تقویت امنیت غذایی

به گزارش سایت خبری پرسون، تورج سعیدی، عضو هیأت مدیره صندوق بیمه کشاورزی روز دوشنبه 22 شهریور 1400 مقارن با آغاز سال زراعی 1401– 1400 درمورد نقش بیمه کشاورزی در طرح تقویت امنیت غذایی کشور در برنامه «گفتگوی اقتصادی» رادیو گفتگو شرکت کرد.

عضو هیأت مدیره صندوق بیمه کشاورزی در گفتگو با این برنامه رادیویی گفت: صندوق بیمه کشاورزی با بیش از 36 سال فعالیت، در طرح امنیت غذایی کشور جایگاه ویژه ای دارد.

وی افزود: صندوق بیمه کشاورزی مطابق مأموریت قانونی به محض تصویب در مجلس شورای اسلامی، طراحی های لازم را برای حمایت از تولید انجام می دهد. یکی از این حمایت ها، اعمال 30 درصد تخفیف در حق بیمه به کشت های قراردادی است که ابزارش هم آماده است و صندوق بیمه منتظر ابلاغ قانون آن هستیم.

سعیدی با بیان اینکه بیمه های کشاورزی در سایر کشورها بخشی از یک ساختار می باشند که تولید را حمایت کرده و به آژانس های مالی نیز وابسته اند گفت: حمایت از تولید در حوزه سوانح نباید طوری باشد که کشاورز منتظر بماند که آیا دولت بودجه دارد یا خیر.

وی خاطرنشان کرد: قانونگذار، صندوق بیمه کشاورزی را در زیربخش های مختلف بخش کشاورزی موظف به بیمه کرده است که در حال حاضر هم بیمه های دایر در حوزه نهاده های تولید، ساختمان ها، ابنیه، تأسیسات و ماشین آلات وجود دارد.

عضو هیأت مدیره صندوق بیمه کشاورزی با بیان اینکه تمامی شعب بانک کشاورزی در روستاها و بخش ها و دهستان ها و شهرستان ها در اختیار کشاورزان و بیمه گذاران هستند گفت: اعتبارات صندوق بیمه برای حمایت از کشاورزان در سال گذشته از سوی مجلس به دو برابر افزایش یافت.

349970