جلسه مشترک مجلس و دولت برای بررسی دقیق درآمدها و هزینه‌های دولت

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه از جلسات مشترک مجلس و دولت برای بررسی دقیق تر درآمدها و هزینه های پیش بینی شده دولت برای سال جاری خبر داد.
تصویر جلسه مشترک مجلس و دولت برای بررسی دقیق درآمدها و هزینه‌های دولت

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون اقتصادی گفت: وزیر اقتصاد، رئیس سازمان امور مالیاتی و رئیس خزانه‌داری کل کشور میهمان جلسه امروز اعضای کمیسیون اقتصادی بودند.

وی افزود: در این جلسه مشترک درباره برنامه و اولویت‌های وزارت اقتصاد در حوزه‌های مختلف اقتصادی به ویژه افزایش درآمدها و درآمدهای پیش بینی شده در بودجه سالجاری بحث و تبادل نظر شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: میهمانان دعوت شده در این جلسه گزارشی از وضعیت اقتصادی، میزان مالیات‌های وصول شده، میزان فروش و بازپرداخت اوراق و میزان منابع و مصارف به اعضای کمیسیون ارائه کردند.

مفتح با اشاره به اظهارات وزیر اقتصاد در این جلسه گفت: آقای خاندوزی اعلام کرد، طی مدت زمان کوتاه حضور خود در این وزارتخانه جلسات متعددی را با کارگروه تامین مالی برگزار کرده و طی ماه‌های آینده تاثیرات این جلسات به صورت مشهود در جامعه احساس خواهد شد. همچنین در خصوص ایرادات خصوصی‌سازی در کشور نیز گفت؛ بزودی پیش نویس لایحه اصلاح قانون خصوصی سازی و اجرای اصل 44 قانون اساسی را به ارائه و برای بررسی بیشتر در این زمینه کارگروهی تشکیل خواهد شد.

وی بیان کرد: رئیس سازمان امور مالیاتی نیز در خصوص میزان منابع درآمدی حاصل از مالیات مصوب در بودجه 1400 نیز اعلام کرد، به موجب بودجه 270 هزار میلیارد تومان منابع از محل مالیات در نظر گرفته شده که طی پنج ماه ابتدایی سال 108 هزار میلیارد تومان وصول شده و این رقم نسبت به سال گذشته طی همین ماه‌ها رشد داشته اما این دریافت مالیات بیشتر از محل جلوگیری از فرار مالیات‌ها تامین شده است.

به گفته سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در پایان جلسه مقرر شد؛ به منظور بررسی دقیق‌تر درآمدها و هزینه‌های پیش بینی شده برای سالجاری این کمیسیون جلسات مشترکی را با وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه برگزار کند.

349769