مدیر کل دفتر مرکزی حراست سازمان بیمه سلامت ایران:

آسیب شناسی و شناسایی موانع در اجرای برنامه ها از وظایف حراست است

مدیر کل دفتر مرکزی حراست سازمان بیمه سلامت ایران آسیب شناسی، فرصت شناسی، احصاء تهدیدات و جلوگیری از انحراف برنامه‌های سازمانی را از جمله وظایف و اقدامات مهم حراست عنوان کرد.
تصویر آسیب شناسی و شناسایی موانع در اجرای برنامه ها از وظایف حراست است

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیر کل دفتر مرکزی حراست سازمان بیمه سلامت ایران افزود: همکاران ما همواره در جهت تهیه گزارش های ویژه، تحلیل و ارائه نظریه کارشناسی و ارسال آن به مدیران و مسئولان مربوطه در جهت پیشبرد اهداف سازمانی در تلاش هستند.

مدیر کل دفتر مرکزی حراست سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: تجزیه و تحلیل اقدامات سازمان در مجموع باعث شده است که حراست سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر در این حوزه شناخته شود.

وی با تاکید بر اینکه حراست سازمان وظیفه دیده‌بانی را بر عهده دارد و باید مشکلات را سریعتر از بخش ها شناسایی و به مدیران مربوطه انعکاس دهد، گفت: در حال حاضر سازمان چهار برنامه مهم از جمله نسخه نویسی، نسخه پیچی، پزشک خانواده و حذف دفترچه را بر عهده دارد به همین دلیل برای اجرای هر چه بهتر این برنامه ها نقاط قوت و ضعف را شناسایی و در جهت رفع موانع آن اقدام خواهیم کرد.

مدیر کل دفتر مرکزی حراست سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: هدف سازمان همواره بر این اصل استوار است که مردم به خدمات درمانی با سهولت بیشتری دست یابند و در کنار آن هزینه‌ها نیز به درستی کنترل شود. در نهایت میزان رضایتمندی مردم مشخص می کند که ما چقدر در انجام اقدامات موفق بوده‌ایم.

وی افزود: باید توجه داشت که اجرای چنین طرحی حتی در برخی از کشورهای پیشرفته که 15 سال پیش آن را آغاز کرده‌اند؛ تنها 70 درصد پیشرفت داشته است. با وجود اینکه این اقدامات در کشور ما در کمتر از 2 سال در حال انجام است، پیشرفت قابل توجهی داشته ایم که روز به روز مشکلات آن در حال برطرف شدن است.

مدیر کل دفتر مرکزی حراست سازمان بیمه سلامت ایران گفت: همه ما به موانع اجرای این برنامه ها از جمله شیوع بیماری کرونا، قطعی برق و اینترنت و دیگر مسائل آگاه هستیم و به همین دلیل نباید در اجرای آن عجله داشته باشیم تا کار به صورت اصولی و با کمترین خطا پیش رود که ارائه دهندگان و گیرندگان خدمت با مشکلی مواجه نشوند.
وی به برخی نارضایتی ها از برنامه‌های سازمان اشاره کرد و گفت: ما وظیفه داریم با برگزاری جلسات تمام صحبت های ارائه دهندگان خدمت را با حضور مدیران مربوطه بشنویم و در جهت تعامل گام برداریم.

مدیر کل دفتر مرکزی حراست سازمان بیمه سلامت ایران به شناسایی تخلفات و سوء استفاده های که از این سیستم می شود نیز اشاره کرد و گفت: همواره در اجرای برنامه‌های بزرگی همچون نسخه نویسی الکترونیک ممکن است افراد سودجو به طریق مختلف از این موضوع سواستفاده کنند که لازم است به مردم آموزش و اطلاع رسانی شود که در صورت مشاهده هر گونه تخلفی موضوع را با ادارات کل استانی و یا با تماس با سامانه 1666 در میان بگذارند تا اقدامات لازم برای برخورد با متخلفان صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه عملکرد و هدف اصلی ما در سازمان عدم ایجاد ایستایی است، بیان کرد: حراست روغن بین چرخ دنده های سازمان است تا بهتر حرکت کند و هر آنچه که در مجموعه حراست فکر و برنامه ریزی می کنیم با نگاه صیانتی، حمایتی و پیشگیرانه است. ما می‌توانیم در بسیاری از موارد در نحوه اجرای برنامه‌ها به همکاران مشاوره‌های لازم را ارائه دهیم تا با مشکلات کمتری مواجه شوند. امیدواریم بتوانیم این جایگاه را ایجاد کنیم و مقبولیت و اثرگذاری ما به مجموعه سازمان طوری باشد که از این موضوع استقبال شود.

339093