۴۰۳هزار میلیارد تومان در مناطق آزاد سرمایه گذاری شده است

دبیرشورایعالی مناطق آزاد در نشست با فعالین اقتصادی منطقه، گفت: در چهار سال گذشته 403هزار میلیارد تومان در مناطق آزاد سرمایه گذاری و پروژه های عظیمی، به بهره برداری رسیده است.

تصویر ۴۰۳هزار میلیارد تومان در مناطق آزاد سرمایه گذاری شده است

به گزارش سایت خبری پرسون، حمیدرضا مومنی در نشست با فعالین اقتصادی منطقه آزاد اروند با بیان اینکه طی ۴ سال گذشته ۴۰۳هزار میلیارد تومان در مناطق آزاد سرمایه گذاری شده است، اظهار داشت:هم اکنون نیز ۳۰۷ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اقدام داریم که پیشرفت فیزیکی شان بالای ۵۵ درصد است.

مومنی سهم مناطق آزاد نسبت به فعالین اقتصادی از مبالغ قید شده را ۸ درصد عنوان کرد و افزود: آورده ما بیشتر در مباحث زیرساخت ها بوده و این نشان از کارهایی است که به همت بخش خصوصی انجام شده.

مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: ۲ راه بیشتر برای حل مشکلات وجود ندارد چه در ماده ۶۵ و چه در اجرا و زیرساخت و… یکی قانون اصلاح قوانین مناطق آزاد است که هرآنچه نیاز به اصلاح دارد شما فعالین اقتصادی باید عنوان کنید و موضوع دیگر برنامه هفتم است که ماده ۶۵ و جایگاه دبیرخانه در آن مطرح شده و از این دو فرصت باید به خوبی استفاده کنید و مسائل خاصی که مربوط به اروند است را آنجا برده تا به تصویب برسد.

حمید رضا مومنی، افزود: بعد از دومین نشستی که با شما داشتم ۱۲۸ مشکل را احصاء کردیم که مربوط به دستگاه های اجرایی بود و از این بابت خرسندم که در جلسه امروز تنها کم تر از ۵ مورد مشکل مطرح شد.

این مقام مسئول در ادامه به مالیات بر ارزش افزوده بعنوان یکی از مشکلات مطرح شده اشاره کرد و گفت: تا پایان این ماه که ۶ ماه قانونی سپری می شود، باید یک لایحه در راستای این موضوع به دولت ببریم که مقدماتش در حال آماده سازی است و هماهنگی لازم با مجلس انجام شده و نماینده گان در جریان هستند؛ به امید خدا این موضوع را بعد از مهلت ۶ ماه قانونی پیگیری خواهیم کرد.

قائده ۲ الف، ترانزیت، صادرات مجدد از دیگر مشکلات مطرح شده فعالین اقتصادی در این نشست بود که حمیدرضا مومنی در خصوص آنها گفت: تا اوایل هفته آینده طی جلسه ای با مقام های مسئول مربوطه این موارد را مطرح و حل و فصل خواهیم کرد.

وی در ادامه از فعالین اقتصادی خواست یک نفر نماینده به دبیرخانه معرفی کنند تا مشکلات به شکل مستقیم مطرح و در جلسات معاونین و مدیران عامل مناطق آزاد از حضور آنها دعوت شود.

دبیرشورایعالی مناطق آزاد مشکلات را در ۳ حوزه دانست و خاطرنشان کرد: منشأ مشکلات موجود یکی در سازمان های مناطق آزاد، دیگری در دبیرخانه و در نهایت سومین مورد سایر دستگاه های اجرایی است که با توجه به اینکه بعضی مشکلات فعالین اقتصادی با دیگر ارگان هاست، توانسته ایم آنها را نیز احصاء کنیم در این میان بیش از ۱۰۰ مورد شناسایی شده که از فردا در یک تقسیم کار جهت برطرف نمودن به آنها خواهیم پرداخت.

338445