توقف اجرای انتقال آب ارس به تبریز

آب، حیاتی ترین موضوع آذربایجان شرقی است نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: اجرای پروژه انتقال آب ارس به تبریز متوقف و باید در دولت جدید این اراده را ایجاد کنیم که به هر نحوی شده این پروژه حیاتی به اجرا در آید.
تصویر توقف اجرای انتقال آب ارس به تبریز

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان شرقی، احمدعلیرضا بیگی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: اولین کاری که دولت روحانی انجام داد، ابطال مصوبه دولت ماقبل در مورد اجرای پروژه انتقال آبارس به تبریز بود و تاکنون هم مانع اجرای این پروژه حیاتی استان شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر اولویت‌دارترین موضوع آذربایجان‌شرقی آب است و امیدواریم استاندار جدیدی که انتخاب می‌شود اهتمام ویژه‌ای به این امر داشته باشد؛ چراکه در یک مرحله بسیار شکننده قرار گرفته‌ایم و انتقال آب ارس به هر قیمتی باید اتفاق بیفتد.

استاندار دهه ۸۰ آذربایجان‌شرقی گفت: اجرای پروژه انتقال آب ارس نیازمند پشتیبانی دولت است و ردیف اعتباری آن باید برقرار باشد؛ حتی می‌تواند به عنوان یک پروژه سرمایه‌گذاری مشارکتی نیز تعریف شود.

بیگی توضیح داد: به جای اینکه ثروت مردم را روانه بورس کنیم، می‌توانستیم به سمت اجرای پروژه‌های مهمی مثل انتقال آب ارس سوق دهیم و مردم از منافع آن بهره‌مند شوند؛ یعنی بعد از اجرای پروژه، آبی را که از ارس انتقال می‌یابد به فروش برسانیم و پول و سود مردم را بازگردانیم.

بیگی ادامه داد: همانطور که در اجرای پروژه‌های آزادراهی از مشارکت مردم و بخش خصوصی استفاده می‌شود و عوارض دریافتی تحت عنوان منابع مالی به سرمایه‌گذار تعلق می‌گیرد، می‌توانستیم آب ارس را هم انتقال دهیم و منافع آن را در اختیار مردم قرار دهیم.

منبع: فجرآذربایجان

338062