مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس اعلام کرد:

توزیع 113 هزار بسته معیشتی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: درراستای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه و اجرای طرح موساوات، از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون 113 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و محرومان توزیع شده است.
تصویر توزیع 113 هزار بسته معیشتی

به گزارش پرسون از فارس، حجت الاسلام عباس موسوی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توزیع بیش از 20هزار بسته معیشتی که از این تعداد 12 هزار بسته از محل موقوفه صاحب دیوانی و مابقی از سایر موقوفات از فردا جوار در حرم مطهر حضرت سید علی الدین حسین (ع) از بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اعزام 5 هزار روحانی بومی و غیر بومی در ایام محرم و صفر به استان فارس، توزیع بیش از 10 هزار بن کارت معیشتی، واریز 2 میلیارد تومان بین 4 هزار نفر مدد جویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در قالب طرح تبرکات علوی از جمله فعالیت‌های این اداره کل است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس تصریح کرد: اهداء 33 میلیارد ریال از محل موقوفات در قالب طرح ارزاق به بیمارستان‌های خط مقدم کرونا، توزیع یک هزارو 500 بسته معیشتی هر کدام به ارزش 5 میلیون ریال بین کادر درمان از دیگر خدمات این نهاد در مدت شیوع کرونا بوده است.

موسوی از آزادی 72 زندانی جرائم غیرعمد به ارزش افزون بر 250 میلیون تومان از سوی خیران و اوقاف و امور خیریه فارس خبر داد، وافزود: حمایت از موسسات خیریه به مبلبغ 6 میلیارد ریال، راه‌اندازی 25 مرکز افق، توزیع 5 سری جهیزیه به ارزش 8 میلیارد و 280 میلیون ریال و نیز توزیع 5 هزارو یکصد بسته مهر تحصیلی به ارزش 521 میلیون تومان میان دانش آموزان در سال گذشته و 5 هزاربسته نیز در سال جاری از جمله عملکرد اداره کل است.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در جوار حرم مطهر سید علی بن حمزه (ع)، 4 کارگاه دیگر و نیز توزیع 2 میلیون و 600 هزار لیتر مایع ضد عفونی کننده، سرمایه گذاری در استهبان، جهرم، داراب و ارسنجان در بخش کشاورزی و دامداری، شرکت در موقوفه دانش سرای کوثر جهت تولید و تجهیزات پزشکی از سوی این نهاد انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از توجه به کارتن خواب‌ها از سوی این نهاد خبر داد و گفت: تاکنون 30 هزار غدای گرم بین کارتن خواب‌ها توزیع و این حرکت خداپسندانه همچنان ادامه دارد.

337045