مدیر نمایندگی ستاد دیه استان زنجان:

اهدای ۱۰۰ سکه برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان زنجان، گفت: یک خیر زنجانی ۱۰۰ سکه بهار آزادی برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد بر اساس وصیت‌نامه خود اهدا کرد.
تصویر اهدای ۱۰۰ سکه برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، علاءالدین کریمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان زنجان اظهار کرد: بر اساس ‌وصیت‌نامه یک خیر مقرر شده با فروش ۱۰۰ سکه تمام‌بهار آزادی، تعدادی از زندانیان جرائم‌ مالی غیرعمد باید تا اربعین حسینی آزاد شوند.

وی با اشاره به اینکه این ۱۰۰ سکه بیش از یک میلیارد تومان ارزش دارد، افزود: امیدواریم با اهدایی این خیر، بتوانیم بیش از ۲۰ زندانی جرائم مالی غیرعمد و نیازمند مالی را از بند رها کنیم. البته بنابر وصیت این خیر مرحوم، کمک‌های وی به ستاد دیه و آزادی زندانیان غیرعمد، ادامه‌دار خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون، ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، کمک برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و نیازمند مالی در ستاد دیه استان جمع‌آوری شده و ۱۳۱ زندانی نیازمند مالی نیز آزاد شده‌اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان زنجان با تاکید بر اینکه طرح کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و نیازمند مالی ویژه محرم، تا پایان ماه صفر ادامه دارد، تصریح کرد: ستاد دیه استان با آغوش باز کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی در راستای کمک به زندانیان نیازمند مالی را می‌پذیرد و همه تلاش خود را برای کاهش آلام زندانیان جرائم غیرعمد به‌ کار می‌گیرد.

کریمی با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری مراسمی از جمله مجالس ترحیم وجود ندارد، خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند هزینه این مراسم را به آزادی زندانیان اختصاص دهند که این مهم به نوعی باقیات و صالحات برای متوفی نیز محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

336354