تزریق بیش از ۲۲ هزار دز واکسن در کیش

مسوول کمیته واکسیناسیون جزیره کیش از توزیع ۲۲ هزار و ۳۵۸ دز واکسن به صورت تجمیعی (مرحله اول و دوم) بین کیشوندان خبر داد.
تصویر تزریق بیش از ۲۲ هزار دز واکسن در کیش

به گزارش سایت خبری پرسون از هرمزگان، مریم ستاریان، مسوول کمیته واکسیناسیون جزیره کیش روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واکسن های تزریق شده در این جزیره شامل ۱۶ هزار و ۶۶۵ دز در مرحله اول و پنج هزار و ۶۹۳ ذز در مرحله دوم است.

وی با بیان اینکه روند واکسیناسیون در این جزیره با توجه تامین این کالای پزشکی سرعت داده شده است افزود: روز گذشته ۷۰۲ دز واکسن بین کیشوندان و واجدان شرایط تزریق شده است.

ستاریان گفت: اکنون شرایط ثبت نام واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸سال در کیش فراهم شده و تمامی افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه سلامت ثبت نام و نوبت دریافت واکسن دریافت.

وی با اشاره به اینکه اولویت دریافت واکسن با افرادی است که پیامک سامانه دریافت و یا نوبت دوم تزریق واکسن آنها اطلاع رسانی شده باشد، است افزود: افرادی که پاسخ تکمیل ظرفیت از سامانه دریافت می‌کنند به این معنی است که تعداد واکسن به اندازه کافی موجود نیست و این افراد باید تا تامین واکسن منتظر بمانند.

مسوول کمیته واکسیناسیون در خصوص زمان تزریق نوبت دوم واکسن افراد مبتلا به کرونا هم گفت: این افراد پس از چهار هفته پس از بهبود از بیماری و یا پس از هشت هفته از زمان ابتلا باید برای دریافت نوبت دوم واکسن اقدام کنند.

بر اساس آخرین آمار سرشماری افراد بالای ۱۸ سال ساکن در این جزیره بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر است که طبق تاکیدات وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی تمامی این افراد باید علیه ویروس کرونا واکسینه شوند.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ سه شنبه ۹ شهریور در این جزیره هفت هزار و ۹۰۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای ۱۶ نفرآنان در روز گذشته تایید شد.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

منبع: ایرنا

336288