دو درصد عوارض معادن به بهاباد اختصاص یافت

نماینده مردم بهاباد در مجلس در خصوص دو درصد عوارض معادن و کارخانجات درحوزه شهر بهاباد گفت: درحوزه دو درصد عوارض معدن پیگیری‌هایی صورت گرفته تا عوارض برای شهر بهاباد گرفته شودکه این کار نیز انجام شد و دو درصد عوارض معادن به بهاباد اختصاص یافت.
تصویر دو درصد عوارض معادن به بهاباد اختصاص یافت

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری بهاباد با بیان اینکه زیرساختهای خوبی برای سرمایه گذاری و توسعه و پیشرفت در این شهرستان ایجاد شده است گفت: با نظرات کارشناسی اولویتهای مهم شهرانتخاب و معرفی شود.

محمد رضا صباغیان نماینده مردم شهرهای بافق بهاباد مهریز ابرکوه وخاتم در مجلس روز دوشنبه در سفر به بهاباد، با بیان اینکه تغییرات فرهنگی که دغدغه ی اصلی مردم و مسئولین می باشد می بایست از سوی آحاد جامعه و مسئولین مورد توجه قرار گیرد و برای اصلاح آن می بایست همه ما از خودمان شروع کنیم افزود: انجام کارهای بزرگ و دارای اهمیت با اعلام نظرات کارشناسی انتخاب و معرفی شوند.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی عنوان کرد: برای خردسالان و نوجوانان میبایست شخصیت های فرهنگی و مذهبی را مطابق سلیقه و خواست آنها و با زیبایی و هنر خاص الگوسازی و معرفی نماییم تا به افراد بیگانه سوق داده نشوند.

صباغیان با بیان این بیت از سعدی "همت بلند دار که مردان روزگار / از همت بلند به جایی رسیده اند" افزود: می بایست با نگاهی بلند و آینده نگری اولویت های مهم بهاباد استخراج گردد و در جلسات کارگروه توسعه به صورت ماهانه مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد و مسئول هر بند از صورتجلسه میزان پیشرفت آن را نسبت به ماه قبل گزارش بدهد.

محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم بهاباد در مجلس درخصوص دو درصد عوارض معادن و کارخانجات درحوزه شهر بهاباد گفت : درحوزه معدن دو درصد عوارض، پیگیری‌هایی صورت گرفته که عوارض برای شهربهاباد گرفته شودکه این کار نیز انجام شد و دو درصد عوارض معادن به بهاباد اختصاص یافت .

وی درخصوص اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان وسلامت افزود: اقدامات خوبی برای بهداشت و درمان بهاباد انجام شده و اخذ مجوز ساخت بیمارستان 96 تختخوابی از این مصوبات است که تصویب شده است با ساخت بیمارستان در بهاباد موافقت شد تا بهابادیها صاحب بیمارستان 96 تختخوابی شوند.

نماینده مردم بافق ، بهاباد ، مهریز ، ابرکوه وخاتم در مجلس با بیان اینکه در حوزه راهسازی در این شهرستان اقدامات خوبی صورت گرفته است افزود: با احداث جاده بهاباد دربند نایبند بهاباد از بن بست خارج خواهد شد واین یک اتفاق بزرگ برای شهروندان بهاباد است .

درادامه این جلسه امام جمعه بهاباد با بیان اینکه آموزش نیروی انسانی در آموزش و پرورش و معادن بهاباد باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد تا همراه با توسعه معادن دانش و تخصص نیروهای بومی منطقه نیز افزایش یابد گفت: نیروی انسانی نخبه همراه با آموزش باید مورد تائید باشد و این کارمهم بر عهده آموزش وپرورش است .

حجت الاسلام و المسلمین بشکانی امام جمعه بهاباد با اشاره به سخنان نماینده مردم در مجلس برای مخالفت با برخی از برنامه های وزرای پیشنهادی اظهار داشت: ای کاش همه مخالفت ها در مجلس مانند سخنان صباغیان بود که مشکلات جامعه را به طور روشن و دقیق بیان کرد و طرح ایالتی کردن مجالس ایده بسیار خوبی است که از سوی ایشان مطرح شد.

فرماندار بهاباد درخصوص بهره برداری از پست برق بهاباد گفت: پست برق دائم بهاباد با ظرفیت ۱۶ مگاوات به بهره برداری رسید و قابلیت افزایش تا ۳۲ مگاوات را هم دارد.

خانی زاده به مساعدت بنیاد برکت نیز اشاره کرد و افزود: فعالیت بنیاد برکت در راستای محرومیت زدایی از نقاط مختلف شهرستان و در روستاها انجام شده است

عباس اقبال رئیس شورای شهر بهاباد هم گفت: اینکه آقای صباغیان گفتند شوراهای شهر و استان سمبلیک و کم اثر شده اند دقیقا درست و شایسته است و باید مدیریت واحد شهری که چند روز پیش در مجلس مطرح نمودید از طریق شما و نمایندگان دیگر پیگیری شود تا به مرحله اجرا درآید.

جلسه شورای اداری شهرستان بهاباد به ریاست فرمانداربهاباد و با حضورنماینده مردم در مجلس و امام جمعه و اعضای شورای اداری در سالن جلسات فرمانداری بهاباد برگزارشد .

اخوان _ استان یزد

335883