بهادرانی در گفت‌و‌گو با پرسون:

نشانه‌های تفاوت دیدگاه‌ها در نهادهای اقتصادی مشهود است

یک کارشناس اقتصادی بیان کرد: بررسی افراد منتخب نهادهای مختلف اقتصادی حاکی تفاوت در دیدگاه‌ها، برنامه‌ها و احتمال عدم هماهنگی آنها است.
تصویر نشانه‌های تفاوت دیدگاه‌ها در نهادهای اقتصادی مشهود است

ابراهیم بهادرانی، کارشناس اقتصادی در گفت‌و‌گو با سایت خبری پرسون، بیان کرد: پیشبرد امور بستگی به میزان هماهنگی تیم اقتصادی دولت دارد؛ اگر هماهنگ نباشند، هر چقدر از نظر فردی قوی باشند، فایده‌ای ندارد. اهمیت یکدستی سازمان برنامه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد بیش از سایر نهادها است.

بهادرانی تصریح کرد: معاونت اقتصادی با رئیس جمهور در ارتباط است و مستقیم تأثیری در امور ندارد. واقعیت این است بررسی افراد منتخب نهادهای مختلف اقتصادی حاکی تفاوت در دیدگاه‌ها و برنامه‌های آنها است.

وی افزود: خاندوزی به دلیل فعالیت در مرکز پژوهش‌های مجلس با مسائل اقتصاد کلان آشنا است. در عرصه تئوری نیز استاد دانشگاه بوده و با تحصیلات مرتبط دارد. اما در عرصه اجرا سابقه ای ندارد و این نقطه ضعف وی است. وزیر اقتصاد باید در بخش‌های مختلف سابقه اجرایی داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: خاندوزی نسبت به گزینه مطرح شده قبلی یعنی زاهدی وفا گزینه مطلوب‌تری است. به دلیل این که سابقه دانشگاهی و مطالعاتی دارد.

بهادرانی در پاسخ به این سوال که چرا گزینه‌های قوی تری برای وزارت اقتصاد معرفی نشدند، گفت: تورم، میزان نقدینگی، کسری بودجه و بیکاری نشان از وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور دارد و در چنین شرایطی که شاخص‌های کلان مملکت مشکل دارد؛ طبیعی است که هر کسی وزارت را قبول نکند.

این کارشناس اقتصادی یک دلیل دیگر عدم انتخاب گزینه مناسب‌تر برای وزارت اقتصاد را بحث جناح‌بندی در کشور عنوان کرد.

335795