مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان مطرح کرد؛

تأمین بیش از 240 هکتار از اراضی کشاورزی از طریق سد "فیله خاصه"

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: سد فیله خاصه سالانه آب مورد نیاز برای آبیاری تحت فشار ۲۴۲ هکتار از زمین های کشاورزی در روستای فیله خاصه و سیف آباد را تامین می‌کند.
تصویر تأمین بیش از 240 هکتار از اراضی کشاورزی از طریق سد  "فیله خاصه"

اسماعیل افشاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان در گفت وگو با رسانه سایت خبری پرسون از استان زنجان، اظهار کرد: زمین های کشاورزی روستای فیله خاصه و سیف آباد که سد فیله خاصه آب مورد نیاز آنها را تأمین می‌کند در منطقه زنجانرود واقع شده است.

وی به ‏سد میرزاخانلو اشاره و عنوان کرد: این سد طی هفت سال اخیر در شهرستان طارم و شمال شرقی زنجان و به صورت دقیق تر در ضلع شمالی رودخانه قزل اوزن در روستای پاوه رود احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان ادامه داد: سد میرزاخانلو در سال ۸۸ عملیات احداث آن آغاز شده و در سال ۹۶ به بهره برداری رسیده است.

افشاری با اشاره به اینکه سد میرزاخانلو سالانه دو میلیون متر مکعب آب مورد نیاز ۳۳۰ از باغات زیتون طارم را تأمین می کند عنوان کرد: این موضوع مهم از مهاجرت روستاییان این منطقه پیشگیری کرده است.

وی به دیگر سدهای استان زنجان اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر چهار سد و یک بند انحرافی در دست احداث قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان در خصوص سدها و بند انحرافی در دست احداث فوق عنوان کرد: این سدها شامل سد بلوبین در ایجرود، مشمپا در ماهنشان، تالوار مشترک با استان کردستان، مراش در دندی و یک بند انحرافی پاوه رود در طارم هستند.

335745