تقویت شبکه بیت کوین با افزایش دو برابری هش ریت از ماه ژوئن!

سرکوب چین علیه عملیات استخراج بیت کوین بدون شک چندین اختلال در شبکه BTC ایجاد کرد زیرا استخراج کنندگان مجبور شدند دستگاهها را خاموش کرده و برای ادامه کسب و کار خود از منطقه خارج شوند.

تصویر تقویت شبکه بیت کوین با افزایش دو برابری هش ریت از ماه ژوئن!

به گزارش سایت خبری پرسون، ممنوعیت سراسری استخراج پیامدهای خود را داشت. با وجود این که بیش از نیمی از ماینرهای بیت کوین در آن زمان در چین ساکن بودند، نرخ هش ریت BTC بیش از 60 درصد کاهش یافت و به کمترین میزان در یک سال گذشته در ماه ژوئن رسید. تقریباً دو ماه بعد، اما وضعیت تغییر کرده و میزان هش ریت حدود 100 درصد افزایش یافته است.

چین باعث اختلال در بیت کوین شد

هش ریت (قدرت محاسبه) یک معیار امنیتی مهم در بلاک چین بیت کوین است. افزایش نرخ هش به معنای امنیت بیشتر است، بنابراین شبکه در برابر حملات مقاوم تر است و بالعکس.

در ماه جولای(تیر)، CryptoPotato گزارش داد که کمبود ماینرها باعث چهار بار تنظیم منفی متوالی سختی استخراج برای اولین بار در حدود ده سال گذشته شد.

همانطور که توسط ساتوشی ناکاموتو طراحی شده است، پروتکل بیت کوین بسته به تعداد ماینرها و قدرت محاسبه بلاک چین در زمان تنظیم ، هر 2016 بلوک سختی را کمتر یا بیشتر می کند.

اما این همه ی ماجرا نیست. گزارش دیگری تأیید کرد که در اوج سرکوب چین، شبکه بیت کوین کندترین تولید بلوک خود را در تاریخ تجربه کرد و ماینرها بخش قابل توجهی از درآمد خود را از دست دادند.

در طول این دوره، تنها 58 بلوک جدید بیت کوین به جای مبنای 144 بلوک استخراج شد. علاوه بر این، درآمد ماینرها از بالاترین سطح 70 میلیون دلاری در ماه مه به 13 میلیون دلار در ماه ژوئن(اردیبهشت) رسید، که بیش از 80 درصد در یک ماه کاهش داشته است.

هش ریت بیت کوین دو برابر می شود

بخش استخراج پس از سرکوب چین شروع به بازیابی کرده است. بسیاری از ماینرها قبلاً به مناطق دوستانه تری مانند اروپا و ایالات متحده مهاجرت کرده اند تا فعالیت خود را از سر بگیرند. بنابراین، آنها سلطه چین را در این زمینه کاهش دادند و شبکه بیت کوین را غیر متمرکز کردند.

تا کنون، نرخ هش از پایین ترین سطح ژوئن دو برابر شده است. داده های Bitinfocharts نشان می دهد که قدرت محاسباتی در شبکه به بیش از 130 GH/s بازگشته است ، که 100 درصد از پایین ترین سطح تقریباً 67 GH/s خود که دو ماه پیش ثبت شده بود، افزایش یافته است.

سایر معیارهای کلیدی در بلاک چین BTC، مانند درآمد ماینرها و سختی شبکه، نیز پس از کاهش در حال بازیابی هستند. در اوایل ماه جاری، CryptoPotato گزارش داد که درآمد ماینرها به ازای هش پس از کاهش از 9.5 BTC/EH به پایین ترین سطح در سال 2021 یعنی 5.6 BTC/EH به 8.8 BTC/EH بازگشته است.

سختی استخراج، که در اواخر جولای(اوایل مرداد) به زیر 14، پایین ترین سطح چند ساله رسید ، پس از سه تنظیم متوالی مثبت به 17.6 T رسیده است. با این وجود، این معیار هنوز فاصله زیادی با بالاترین سطح ثبت شده در ماه مه(اردیبهشت) دارد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی‌باشد.

منبع:cryptopotato

335737