سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان:

دمای طارم به ۴۲ درجه رسید

سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان از ثبت 42 درجه سانتیگراد بالای صفر در چورزق طارم طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
تصویر دمای طارم به ۴۲ درجه رسید

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، سونا صرفی افزود: طی مدت یاد شده خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه نیز با میزان دمای هوای ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر، خنکترین نقطه این استان گزارش شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی های صورت گرفته تا پایان روز چهارشنبه هفته جاری میزان دما روند افزایش داشته و بیشینه دمای هوا در مناطق گرمسیری این استان می تواند به بالای ۴۰ درجه سانتیگراد نیز برسد، اظهار داشت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه نیز هوای زنجان بین ۲ تا سه درجه سانتیگراد خنک خواهد شد.

صرفی با بیان اینکه میزان دمای فعلی هوای شهر زنجان ۲۷ درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۱ درجه سانتیگراد افزایش داشته است، تصریح کرد: آسمان زنجان طی امروز و فردا /سه شنبه و چهارشنبه/ از ساعات بعدازظهر بارانی خواهد بود که این بارش ها به صورت پراکنده بوده و می تواند با وزش باد همراه شود.

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع: ایرنا

330783