معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

زنجانی‌ها در نخستین جشنواره کوچ خوش درخشیدند

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: نخستین جشنواره کشوری کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ) به میزبانی استان سمنان برگزار شد، و دانش‌آموزان و دبیر زنجانی در این جشنواره درخشیدند.
تصویر زنجانی‌ها در نخستین جشنواره کوچ خوش درخشیدند

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، ذبیح‌الله تاراسی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: جشنواره «کوچ» جشنواره‌ای با رویکرد سلامت دانش‌آموزان است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه نخستین جشنواره کشوری کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ) به میزبانی استان سمنان برگزار شد، عنوان کرد: این جشنواره از اسفند‌ماه سال ۱۳۹۹ در محورهای فعالیت بدنی با هدف کنترل وزن، عوارض و پیامدهای چاقی، سبک زندگی فعال و سالم، تغذیه سالم و هدفمند، پیشگیری از چاقی و مدیریت وزن برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره کوچ در ۹ قالب برگزار شد، بیان کرد: فیلم داستانی، عکس، پویانمایی، نقاشی، دلنوشته(تجربه گردانی)، ایده‌پردازی و خلاقیت، کاریکاتور، نرم افزار و پوستر آموزشی قالب‌های این جشنواره است.

تاراسی با اشاره به اینکه این جشنواره برای دانش‌آموزان، والدین و همکاران فرهنگی برگزار شده است، گفت: در این جشنواره تعداد ۲ هزار و ۲۸ اثر از سوی استان‌ها به دبیرخانه استان میزبان ارسال و پس از بررسی و داوری آثار، نتایج و نفرات برتر بخش های مختلف در سه بخش دانش آموزان، همکاران فرهنگی و والدین معرفی شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان و همکار تربیت بدنی از استان زنجان حائز رنبه کشوری شدند، ادامه داد: مریم نیساری دیبر تربیت بدنی مقطع متوسطه دوم مقام نخست در بخش کاریکاتور را کسب کرد، آیلین رسولی، پرینازمحمودی مقام دوم عکحاسی و نقاشی را کسب کردند.

منبع: فارس

335707