همکلام با بازیگر ارمنی سریال گاندو2

بیاینا محمودی بازیگر نقش شارولت یا همان جاسوس انگلیسی سریال گاندو، این روزها بسیار بر سر زبان ها افتاده از عرصه تئاتر به تلویزیون آمده است. گفت و گوی زیر را با این بازیگر ارمنی بخوانید.
تصویر همکلام با بازیگر ارمنی سریال گاندو2

به گزارش سایت خبری پرسون، بیانیا محمودی بازیگر اقلیت کشورمان در مورد حضورش در سریال گاندو و دغدغه ها و نگرانی هایش توضیحاتی ارائه کرد.

بیاینا محمودی بازیگر نقش شارولت یا همان جاسوس انگلیسی سریال گاندو، این روزها بسیار بر سر زبان ها افتاده از عرصه تئاتر به تلویزیون آمده است. اگرچه این اولین حضور او است اما ویژگی های این نقش در کنار بازی خوب او باعث شده که توجه علاقمندان عرصه بازیگری را جلب کند.

وی در مورد تجربه حضورش در صحنه تئاتر و اینکه چند سال است که در این حرفه فعالیت می کند اظهار داشت: بازیگری را از سال 1394 و از آموزشگاه سمندریان شروع کردم. همان سال هم برای اولین بار با کار آقای افشین زمانی با عنوان «خاطرات بازیگر نقش دوم» در سالن سنگلج به روی صحنه رفته وارد تئاتر شدم. از آن به بعد هم کار تئاتر نسبت به تصویر برایم در اولویت بوده است و معتقدم که واقعا هیچ لذتی بالاتر از حضور روی صحنه تئاتر نیست.

بیاینا چگونه شارلوت شد؟

بیاینا محمودی در پاسخ به اینکه چطور شد که برای گاندو انتخاب شد گفت: انتخاب شدنم برای نقش شارلوت در گاندو هم از آنجایی شکل گرفت که چند نفر از دوستانی که کار من را در تئاتر دیده بودند، مرا به آقای افشار معرفی کردند و بر همین اساس از دفتر ایشان با من تماس گرفته شد و من رفتم.

این هنرپیشه در پاسخ به اینکه آیا ایفای نقش جاسوس آن هم در مدیوم تلویزیون که ممکن است بسیار در اذهان عمومی به یاد بماند، برایش مهم بود؟ یا اصلا دوست داشته که با چنین نقشی در تصویر ظاهر شود بیان داشت: حقیقیت این است که دوست نداشتم در اولین کار تصویری ام به عنوان یک جاسوس در تلویزیون دیده و شناخته بشوم. در واقع، از روز اولی که وارد تئاتر شدم، از ایفای نقش خارجی فراری بودم و اتفاقا هم همیشه برای من چنین پیشنهادهایی برای ایفای نقش در سریال یا فیلم های سینمایی بود. همان روز اول هم به آقای جواد افشار گفتم که این نقشی است که من یک عمر است که از آن فراری هستم.

من یک اقلیت مسیحی هستم

این هنرمند بازیگر در ادامه تصریح کرد: چون من خودم یک اقلیت مسیحی هستم، دوست نداشتم نقش یک ارمنی یا خارجی را بازی کنم، چون معتقد بودم که ممکن است گیر کنم یعنی برای نقش های دیگری به جز یک خارجی با من تماس گرفته نشود. بنابراین 99 درصد پیشنهادها را قبول نمی کردم و همچنان هم آنها را نمی پذیرم اما چون نقش «شارلوت» بسیار جذاب بود، یعنی کاراکتر بسیار جذابی بود، من قبول کردم که آن را بازی کنم و بسیار هم از انتخابم راضی هستم.

بازیگر نقش شارلوت در فصل دوم سریال گاندو از تجربه بازی بدون حجاب و چالش هایش و اینکه آیا بدون حجاب بودن پیشنهادی بود که از ابتدا مطرح شد؟ گفت: بله. از همان ابتدا که برای قرار داد این کار رفتم صحبت شد که قرار است بدون حجاب بازی کنم. این مسئله برای من چالش خاصی نداشته اما برای مردم خیلی خیلی سوال است که چطور من به عنوان یک ایرانی اجازه دارم که بدون حجاب جلوی دوربین ظاهر شوم.

وی تصریح کرد: این قانون وجود دارد که یک اقلیت در فضاهایی که مثلا خارج از کشور است یا مثلا با یک خارجی صحبت می کند می تواند بدون حجاب یا با کلاه گیس جلوی دوربین برود و پیش از این هم هنرمندان خارجی بر همین اساس در آثار ایرانی حضور داشته اند اما تا کنون یک ارمنی ایرانی در جایی دیده نشده بود و به عنوان یک تجربه جدید کنجکاوی برانگیز بود.

بیانیا محمودی در پایان سخنانش یکبار دیگر تاکید کرد: فقط یک نگرانی از ابتدای بازیم در نقش شارلوت سریال گاندو2 و بدون حجاب رسمی، برای من وجود داشت و هنوز هم این نگرانی ادامه دارد، این است که بواسطه اینکه من می توانم بدون دوربین مقابل دوربین حضور داشته باشم، این باعث شود که فقط برای نقش های خارجی با من تماس گرفته شود و به اصطلاح آن را یک ویژگی یا مزیت فرض کنند که خیلی از کارگردانان به دنبال چنین بازیگری باشند و من را صرفا به خاطر همین امتیاز استفاده کنند.

335645

مطالب مرتبط