چطور با زنجبیل لاغر شویم؟

زنجبیل نوعی گل است که بیشتر به خاطر خواص ریشه آن و استفاده در پخت و پز، کاشت می‌شود. زنجبیل برای کاهش التهاب، اشتها و بهبود سیستم گوارشی مفید است.
تصویر چطور با زنجبیل لاغر شویم؟

به گزارش سایت خبری پرسون، زنجبیل به دلیل دارا بودن خواص ترموژنی به سوزاندن چربی ها کمک کرده و سموم را از بدن دفع می کند. مصرف زنجبیل باعث افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه لاغری میشود. اما برای لاغر شدن باید روشهای اصولی استفاده از زنجبیل را بدانید پس با ما همراه باشید.

زنجبیل برای لاغری موثر است؟

تحقیقات متعددی در زمینه تاثیر زنجبیل برای لاغری انجام شده ست که اکثر آنها حاکی از آن است که این ریشه برای لاغری و کاهش وزن موثر است.

ترکیباتی که در زنجبیل وجود دارد، به دریافت خاصیت ضدالتهابی بالایی برای بدن منجر می‌شود. از جمله ترکیبات موجود در آن می‌توان به فلاونوئیدها، ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی اشاره کرد که هر یک به نوعی در کاهش وزن و لاغری موثر هستند. اما بهتر است هر یک از تاثیرات آنرا به صورت مجزا بررسی کرد.

آب کردن چربی دور شکم با زنجبیل

بر کسی پوشیده نیست که شکم و اطراف آن جزو نواحی است که چربی ها به این مناطق هجوم آورده و در آنجا جا خوش می کنند. امروز پیر و جوان و حتی کودکان و نوجوانان شکم در آورده اند و این خبر خوبی نیست. عوامل متعددی نیز در بروز این مشکل وجود دارد که تغذیه نادرست، مصرف فست فودها و بی تحرکی از مهمترین آن ها هستند.

زنجبیل به دلیل دارا بودن خواص ترموژنی به سوزاندن چربی ها کمک کرده و سموم را از بدن دفع می کند. مصرف زنجبیل باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود.

مقداری آب و زنجبیل رنده شده یا پودر زنجبیل را در یک قابلمه بریزید و بجوشانید، سپس مقداری زنجبیل را در قطعه ای توری به گونه ای قراردهید و آن توری را بدوزید که مانند چای کیسه ای شود و آن را به مدت 5 دقیقه در مخلوطی که در قابلمه قرار دارد، قرار دهید تا خیس بخورد. مرهم داغ را که در آب و زنجبیل خیس خورده بر روی بدن قرار دهید.

آب و زنجبیل باید حداکثر در مدت 3 ساعت از زمان آماده شدن استفاده شود تا نتیجه ای بهتر داشته باشد. برای کسب نتیجه دلخواه باید سه بار در هفته از این شیوه استفاده نمود اما اگر بدنتان تحمل آن را نداشت فورا این شیوه را متوقف کنید چون به زنجبیل حساسیت پیدا می کنید. همچنین می توانید مقداری دارچین به این مخلوط اضافه کنید تا روند کوچک کردن دور شکم تسریع شود.

بهترین روش های لاغری سریع با زنجبیل

1- بهبود بخشی متابولیسم و چربی سوزی با زنجبیل

زنجبیل دارای خواص چربی سوزیست، که در افزایش سرعت متابولیسم موثر است، بنابراین چربی بیشتری را می سوزاند. علاوه برچربی سوزی، به شما کمک می کند که برای مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشید، که به نوبه خود باعث کاهش مصرف مواد غذایی و مصرف کالری می شود. زنجبیل به عنوان یک مهار کننده طبیعی اشتها کار می کند، که بهترین روش برای از دست دادن وزن است.

2- کاهش دهنده ی درد عضلانی پس از ورزش

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است ،بنابراین درد و التهاب عضلانی پس از ورزش را کاهش می دهد.

3-لاغری با زنجبیل با تقویت هضم

استفاده از زنجبیل برای از بین بردن مشکلات گوارشی مانند ناراحتی معده، سوء هاضمه، التهاب و ریفلاکس اسید معده سابقه ی طولانی دارد. زنجبیل باعث افزایش تولید بزاق، صفرا و گوشت معده می شود که به هضم کمک می کنند ، نوشیدن چای زنجبیل بین وعده های غذایی ،باعث تولید اسید معده و اطمینان از جذب مناسب غذا می شود.

4- لاغری با زنجبیل با کنترل دیابت

نوشیدن چای زنجبیل می تواند به کنترل دیابت نوع دوم کمک کند. گینگرول ها، جز اصلی فعال زنجبیل،که معروفند به بهبود دهنده ی دیابت، باعث افزایش حساسیت به انسولین، ترخیص گلوکز و جلوگیری از اختلالات مرتبط با دیابت میشوند.

5- خاصیت سیر کنندگی زنجبیل برای لاغری

یکی از تاثیراتی که این خوراکی با طبع گرم و خشک به همراه دارد، تاثیر سیر کنندگی آن است. این موضوع در پی تاثیر گرم شدن دمای بدن است. طبق تحقیقات انجام شده افرادی که زنجبیل بیشتری مصرف می‌کنند، کمتر احساس گرسنگی را تجربه می‌کنند.

6- تاثیر بر اکسیداسیون چربی

زنجبیل با طبع گرمی که دارد، به اکسیداسیون چربی کمک می‌کند زیرا در بدن سبب افزایش مصرف انرژی در پی گرم شدن بدن می‌شود. این روش برای اینکه روند سوخت و ساز بدن به خوبی پیش رود، بسیار موثر است. زنجبیل سبب حرارت زایی در بدن می‌شود که این موضوع احساس سیری بیشتر را نیز در پی دارد.

آیا زنجبیل به تنهایی برای لاغری کافی است؟

همانطور که در ابتدای متن بیان شد، نمی‌توان به زنجبیل یا هر ماده غذایی دیگر به عنوان تنها راهکار برای لاغری، اکتفا کرد. زنجبیل وقتی نتیجه موثری را نشان می‌دهد که در کنار رژیم غذایی متعادل و فعالیت بدنی مصرف شود.

چه ترکیباتی از زنجبیل برای لاغری موثر هستند؟

با توجه به تاثیراتی که زنجبیل برای لاغری به همراه دارد، لازم است تنوعی از ترکیبات موثر با آن را شناخت تا نتیجه بهتری کسب کرد. در ادامه تنوعی از دمنوش و نوشیدنی را آموزش خواهیم داد که می‌توانید از آنها برای لاغری در کنار ورزش و رژیم غذایی کمک بگیرید.

استفاده از آب زنجبیل

یکی از گزینه‌های ساده و راحتی که با استفاده از زنجبیل برای لاغری می‌توان به کار برد، آب زنجبیل است. فقط کافی است آب زنجبیل تازه را گرفته و یک قاشق از آنرا به همراه کمی عسل و آبلیمو ترکیب کرد و نوشید. روزانه دو لیوان از این ترکیب را می‌توان در دو وعده مصرف کرد.

استفاده از دمنوش زنجبیل و چای سبز

چای سبز یکی از ترکیبات آنتی اکسیدانی فوق العاده است که بر بالا بردن چربی سوزی نیز موثر است. به ویژه اگر در کنار زنجبیل از آن استفاده شود. می‌توانید برای این منظور قطعه‌ای زنجبیل را به همراه کمی چای سبز دم کرده و بنوشید تا به مرور نتیجه مطلوبی دریافت کنید.

دمنوش زنجبیل، لیمو و برگ نعناع

از دیگر ترکیبات خوبی که برای لاغری می‌توان استفاده کرد، چند برگ نعنا، به همراه لیمو عمانی یا قطعه‌ای لیمو تازه به همراه چند برش زنجبیل است. این ترکیب خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بالایی را به بدن می‌رساند و برای بعد از غذا گزینه‌ای مناسب است.

مصرف بیش از اندازه زنجبیل چه عوارضی دارد؟

زنجبیل تاثیرات به سزایی در سلامتی و لاغری دارد اما مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند سبب بروز برخی از مشکلات برای بدن شود. از جمله عوارض زیاده روی در مصرف زنجبیل برای لاغری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سوزش معده
  • احساس دل درد و گاهی گاز معده
  • در برخی از موارد ممکن است یبوست را در پی داشته باشد
  • افرادی به از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می‌کنند باید در مورد مصرف آن از پزشک خود مشورت دریافت کنند
  • مصرف زنجبیل در بارداری باید طبق صلاح دید پزشک باشد

335480