مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان خبر داد:

رشد 732 درصدی انتصاب مدیران زن در 1400

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه تعداد مدیران زن در سال ۹۲، پنجاه و سه نفر بود گفت: این تعداد در مرداد ۱۴۰۰ به 441 نفر رسید که رشد ۷۳۲/۰۷ درصدی را نشان می‌دهد.
تصویر رشد 732 درصدی انتصاب مدیران زن در 1400

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، ماهرخ بلوری مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با اشاره به اقدامات دفتر امور زنان و خانواده استانداری در دولت یازدهم و دوازدهم افزود: اجرای تصویب نامه شورای عالی اداری کشور مبنی بر توان افزایی و انتصاب مدیران زن شایسته با کاهش میانگین سن مدیران زن در استان و تقویت نقش آنان در ارکان تصمیم گیری و تصمیم سازی از جمله کارها بوده است.

وی، تهیه و تدوین سند وضعیت ارتقای وضعیت زنان و خانواده بر اساس نیازها و ظرفیت بومی استان مبتنی بر روش برنامه ریزی نتیجه محور را دیگر کارهای انجام شده عنوان کرد و گفت: هماهنگی، پیگیری و اجرای بند های ۱۰۱ و ۱۰۲ قانوان برنامه ششم توسعه از سازمان های اداری مبتنی بر سیاستهای کلی خانواده و رصد و پایش میزان تحقق و نتایج حاصل از اقدام و گزارش در قالب سامانه ناظر ۱۰۱ بوده است.

این مسوول ادامه داد: تشکیل هیات اندیشه ورز با رویکرد صیانت از خانواده با حضور صاحب نظران فکری و اجرایی از حوزه های مختلف با توان راهبرد نگاری، آینده نگری و نگرش عملیاتی برای رصد وضعیت موجود حوزه زنان و خانواده و ارایه راهکارهای کاربردی و عملیاتی در طی مدت یاد شده انجام گرفته است.

بلوری اجرای پویش ارتقای سلامت و نشاط اجتماعی زنان با افزایش سهم ورزشی زنان شهری و روستایی استان را از دیگر کارهای این دفتر عنوان کرد و افزود: توسعه ورزش اعم از ورزش همگانی و ورزش های تخصصی و ورزش قهرمانی و رویکرد پیشگیری از ناهنجاری های جسمانی – فیزیکی در قالب طرح ملی سنجش و اصلاح ساختار قامتی زنان و دختران را شامل می شود.

وی اظهار داشت: اجرا و الگوسازی طرح کفتگوی ملی خانواده برای ایجاد و تقویت مهارت های ارتباطی و اجرای آن برای مادران و پدران در محلات کمتر توسعه یافته استان، اجرا و الگو سازی گفت وگوی بین نسلی برای تشویق نسل‌های به تعامل با یکدیگر برای دانش آموزان دختر، اولیا، مربیان به عنوان تسهیلگر از دیگر فعالیت ها محسوب می شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان ادامه داد: اجرای طرح های مقابله با کم سوادی و بازماندگی از تحصیل دختران و زنان روستایی و عشایری برای دستیابی به خدمات، ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده در ۲۴ نقطه استان و راه اندازی پویش سلامت روان زنان با رویکرد ارائه خدمات آموزشی و روانشناختی و پاسخگویی به سوالات در زمینه رفتارهای مناسب برای تقویت تاب آوری کودکان، رفع استرس سالمندان غیره طی دولت یازدهم و دوازدهم انجام گرفت.

بلوری خاطرنشان کرد: مطابق با اهداف مندرج در سند چشم انداز ۲۰ ساله نظام، ایران ۱۴۰۴ جامعه ای است که در آن تقویت نهاد خانواده، جایگاه زنان در عرصه های اجتماعی و استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در همه زمینه ها محقق شده باشد و هفته دولت فرصت مغتنمی برای بازخوانی فعالیت ها با رویکرد تقویت نهاد خانواده و زمینه سازی برای نقش آفرینی زنان در کلیه عرصه ها به شمار می رود.

منبع: ایرنا

335371