رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تاکید کرد؛

تبدیل شدن دورود به قطب دامپروری کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به ظرفیت و پروژه ‌های متعدد دامپروری، شهرستان دورود قابلیت این را دارد که به قطب دامپروری کشور تبدیل شود.
تصویر تبدیل شدن دورود به قطب دامپروری کشور

به گزارش پرسون از لرستان، اسفندیار حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، در پنجمین روز از هفته دولت، در مراسم طرح توسعه گاوداری، اظهار کرد: برمبنای سند آمایش استان، محور توسعه لرستان کشاورزی و دامپروری است، که در این راستا با حمایت نماینده شهرستان دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، پروژه های متعدد دامپروری صنعتی در شهرستان دورود کلنگ زنی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه حدود پنج درصد از گوشت قرمز کشور در لرستان تولید می‌شود، این شهرستان می‌تواند به قطب دامداری صنعتی در کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به کلنگ زنی پروژه گاوداری صنعتی در دورود، عنوان کرد: با توسعه این گاوداری ظرفیت ۶۵۰ راسی به ۲ هزار راسی افزایش پیدا می‌کند، که با افزایش ظرفیت این گاوداری میزان شیر و گوشت تولید شده آن سه برابر افزایش پیدا می کند.

حسنی مقدم در پایان خاطر نشان کرد: تولید گوشت این گاوداری ۴۰۰ تن در سال و شیر آن از ۲۰ تن در روز به ۶۰ تن در روز افزایش پیدا خواهد کرد، همچنین در زمینه اشتغالزایی این گاوداری میتواند ظرفیت شغلی مناسبی در استان ایجاد کند.

335196