در سفر رئیس سازمان بسیج مستضعفین مطرح شد؛

احداث بیمارستان صحرایی سپاه در همدان

رئیس سازمان بسیج مستضعفین استان همدان گفت: احداث بیمارستان صحرایی سپاه برای بیماران کرونابی همدان در حال پیگیری است.
تصویر احداث بیمارستان صحرایی سپاه در همدان

غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین استان همدان امروز در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان همدان، اظهار کرد: در حال حاضر عمده‌ترین بحثی که در کشور مطرح است، بحران کروناست بنابراین باید همه ظرفیت، توانایی، انرژی و داشته‌هایمان به آن سمت هدایت شود.

وی تصریح کرد: از زمانیکه ویروس کرونا در دنیا شیوع پیدا کرد دولت‌ها سه روش را اتخاذ کردند، کشورهایی مانند چین به صورت کامل سرکوب کردند، برخی کشورها کاهش آسیب یعنی ایمنی دسته جمعی را در دستور کار خود قرار دادند و برخی کشورها مانند ایران به دنبال کنترل فعال ویروس هستند.

سلیمانی با اشاره به توانایی کشور در حوزه درمان، بیان کرد: تمرکز ما باید مانند طرح شهید سلیمانی در قطع زنجیره باشد و الان که تعداد موارد فوتی افزایش پیدا کرده باید یک بار دیگر طرح شهید سلیمانی را به روز رسانی کنیم چون معلوم نیست تا چه زمانی باید با این ویروس زندگی کرد و رفتار ویروس مرتب در حال تغییر است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه سپاه و بسیج اعلام آمادگی کردند در زمینه واکسیناسیون همکاری کنند، مطرح کرد: راهبرد پیشگیری مقدم بر راهبرد درمان است و شرایط کشور به صورتی است که نمی‌شود آن را تعطیل کرد بنابراین ما باید هوشمندانه ویروس را پیدا کنیم.

وی در رابطه با ساخت بیمارستان برای سپاه در استان، اظهار کرد: برای ساخت بیمارستان در شهر همدان، پیش‌بینی لازم را انجام دادیم و در هر شهرستان که سپاه درمانگاه ندارد نیز آمادگی داریم یک درمانگاه تخصصی بسازیم و احداث بیمارستان صحرایی در شهر همدان را نیز پیگیری می‌کنم.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در زمینه کمبود اکسیژن در همدان، تعدادی کپسول اکسیژن را در اختیار سپاه همدان قرار می‌دهیم و آمادگی داریم نیروهای بسیجی را برای دریافت آموزش‌های لازم پیشگیری و مراقبتی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی همدان، قرار دهیم.

334810