معاون بهداشت و درمان سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه:

آماده احداث سریع بیمارستان صحرایی هستیم

این نقاهتگاه‌ها به صورت کاملا رایگان و با وعده های غذایی صبحانه، نهار و شام در اختیار بیماران کرونایی قرار می گیرد،
تصویر آماده احداث سریع بیمارستان صحرایی هستیم

به گزارش سایت خبری پرسون ازکرمانشاه، معاون بهداشت و درمان سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه از آمادگی سپاه برای راه اندازی بیمارستان صحرایی برای بیماران مبتلا به کرونا در موج جدید این بیماری خبر داد.

جلال فتاحی با اشاره به اختصاص حدود ۴۵ تخت در بیمارستان امام حسین(ع) به بیماران کرونایی در موج جدید کرونا، اظهار کرد: هر زمانی که نیاز باشد، آماده راه اندازی بیمارستان صحرایی در مدت زمانی کوتاه در هر شهرستانی هستیم.

فتاحی اضافه کرد: پزشک و پرستار هم به اندازه کافی پای کار هستند، لذا مشکلی برای برپایی بیمارستان صحرایی در هیچ جای استان نداریم.

معاون بهداشت و درمان سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به ظرفیت های نقاهتگاهی سپاه استان داشت و گفت: از ابتدای شیوع کرونا یک مجموعه خوابگاهی با ظرفیت حدود ۱۲۰ تخت را برای استفاده بیماران کرونایی در دوره نقاهت آماده کردیم که گرچه این مجموعه به دلیل استقبال کم بیماران تعطیل شد، اما در صورت نیاز آماده استفاده بیماران کرونایی در دوره نقاهت ۱۴ روزه است.

فتاحی با اشاره به مهیا بودن ۳۰۰ تخت دیگر برای مراقبت از بیماران کرونایی در دوره نقاهت در شهر کرمانشاه، گفت: در صورت نیاز در شهرستانها نیز آمادگی ایجاد چنین فضاهایی را داریم.


فتاحی با بیان اینکه این نقاهتگاه‌ها به صورت کاملا رایگان و با وعده های غذایی صبحانه، نهار و شام در اختیار بیماران کرونایی قرار می گیرد، افزود: این نقاهگاه‌ها بر اساس استانداردهای دانشگاه علوم پزشکی آماده شده‌اند و در صورت اعلام نیاز دانشگاه آمادگی پذیرش بیماران برای گذراندن دوره نقاهت 14 روزه را دارند.

فتاحی یادآور شد: این فضاها برای گذراندن دوره نقاهت بیماران کرونایی از سوی مجموعه سپاه راه اندازی می‌شوند تا بیماران در زمانی که ناقل بیماری هستند وارد جامعه نشوند و از این طریق زنجیره انتقال بیماری قطع شود.

منبع : ایسنا

284263