صباغیان:

موافقان و مخالفان در مجلس حق اظهار نظر دارند

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که طراح یک طرح نباید برای دفاع از طرح خود مخالفان را زیر سوال ببرد و حق اظهار نظر از آنها سلب کنند.
تصویر موافقان و مخالفان در مجلس حق اظهار نظر دارند

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا صباغیان در جریان جلسه علنی مجلس در تذکری با استناد به ماده ۷۵ آیین نامه داخلی مجلس بیان کرد: در جریان جلسه روز یکشنبه مجلس و بررسی کلیات طرح اصلاح قانون بانک مرکزی بنده به عنوان مخالف صحبت کردم اما در جلسه بعد یعنی روز سه شنبه رئیس کمیسیون اقتصادی که در این حوزه صاحب نظر هستند و ما نیز ایشان را قبول داریم ایشان مخالفان را به رگبار بستند و کلمه هتاک را به کار بردند و حتی از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خواستند تا با مخالفان برخورد شود درست است که ایشان در این حوزه صاحب نظر هستند اما باید نظر سایر همکاران را نیز شنید.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر بنده از هیات رئیسه مجلس گلایه مندم چرا که اصلا این طرح در دستور کار مجلس نبود. بدون آن که نمایندگان طرح را مطالعه کنند آن را به صحن آوردند همه ما در این حوزه دغدغه داریم و همه قبول داریم که باید نظام بانکی اصلاح شود. اما با این شیوه صحیح نیست.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر مخالف و موافق در مجلس باید حق اظهارنظر داشته باشد و هر کسی می تواند دیدگاه خود را مطرح کنند. طراح طرح نیز نباید در دفاع از طرح خود مخالفان را تهدید کنند. باید رئیس جلسه این موضوع را پیگیری می کرد.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: مخاطب رئیس کمیسیون برخی از مطالب رسانه ای شده ای بود که از سوی همکاران در فضای مجازی علیه این طرح مطرح شد و منظور ایشان کسانی نبودند که در مخالفت با این طرح صحبت کردند. اما در خصوص این که فرمودید بدون نوبت این طرح در دستور قرار گرفته باید شما که همکار باسابقه ما هستید بهتر بدانید که بررسی اولویت یک طرح خارج از دستور بوده و طبق ماده ۱۰۰ آیین نامه همکاران می توانند درخواست بررسی اولویت دار یک طرح را بررسی کنند و در صورت تصویب آن طرح در دستور کار قرار گیرد. در خصوص طرح اصلاح قانون بانک مرکزی نیز این رویه دنبال شده است.

289470