استاندار زنجان:

باید درد مردم را در عمل و میدان بشنویم و در جهت حل آنها بکوشیم

استاندار زنجان گفت: باید درد مردم را در عمل و میدان بشنویم و در جهت حل آنها بکوشیم و تلاش برای خدمت را باید به جای شعار در عمل ثابت کنیم.
تصویر باید درد مردم را در عمل و میدان بشنویم و در جهت حل آنها بکوشیم

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، فتح االله حقیقی استاندار زنجان شامگاه چهارشنبه در شورای اداری استان با بیان اینکه همه ما سرباز نظام هستیم، افزود: در فرصت کنونی جهت استقرار دولت جدید همه مدیران با افتخار تمام در تمام عرصه ها با جدیت کار می کنند و کوچک ترین تعللی در انجام وظایف و خدمات از کسی پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: وجدان آرام زمانی حاصل می شود که ما مست قدرت نباشیم، از این رو همه باید تلاش کنیم تا ظرفیت قدرت را در خودمات تقویت کنیم چرا که اگر چنین نکنیم رفتار و کردار به دروغ آلوده می شود و به جای حل مشکلات سر هیچ و پوچ درگیر می شویم.

حقیقی با بیان اینکه همه مسوولان و مدیران باید مرکز انعکاس آلام مردم باشیم، اظهار داشت: در این مسیر باید تلاش کنیم تا شغل و کارمان برایمان عادی نشود و در جهت حل مشکلات مردم قدم برداریم.

وی به ضرورت تبیین خدمات ۴۳ ساله نظام جمهوری اسلامی به صورت مستند و با اعداد و ارقام به نسل جوان تاکید کرد و افزود: از مشکلات ما این است که نمی توانیم به زبان مستند با جوانان صحبت کنیم.

حقیقی اظهار داشت: مخاطبان باید بدانند که در این ۴۳ سال بزرگی و حقانیت نظام ثابت شده چون که نظام جمهوری اسلامی برای بسط عدالت و صلح است و البته دشمنان نمی خواهند چنین چیزی محقق شود.

استاندار زنجان به پیشرفت های صورت گرفته در عرصه های مختلف در کشور اشاره کرد و گفت: اکنون در حوزه های نظامی به پیشرفت های هوشمندی رسیدیم که البته این اقتدار برای صلح و امنیت است.

حقیقی با بیان اینکه جمعیت ایران نسبت به قبل از انقلاب ۲.۲ برابر شده است، گفت: این در حالی است که توسعه راهها نسبت به قبل از انقلاب، ۶ برابر، سدهای مخزنی ۳۰ برابر، میزان تولید برق ۱۴ برابر، صادرات برق کشور ۵۷ برابر شده و از نظر پژوهش در منطقه جایگاه نخست را داریم.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان به پیشرفت های حاصل شده در استان اشاره کرد و گفت: زنجان در شاخص امنیت سرمایه گذاری رتبه دوم را در کشور دارد.

حقیقی با بیان اینکه تلاش ما فرهنگ سازی برای تحقق مدیریت میدانی و جهادی در عمل بود، افزود: در چند سال گذشته اتفاقات خوبی در استان افتاده است، ما وارث پروژه های زیادی در استان بودیم، در سال ۹۸ تعداد ۲ هزار و ۲۲۰ پروژه با رقم اعتبار هزار و ۶۵۶ میلیارد تومان داشتیم که این تعداد را در سال ۹۹ با کاهش ۲۰ درصدی به هزار و ۷۸۵ پروژه رساندیم ولی رقم سرمایه گذاری با رشد ۷ برابری به ۱۱ هزار ۲۹۹ میلیارد رسید.

وی افزود: در سال جاری تعداد پروژه ها را به ۷۰۲ با رقم اعتبار ۱۲ هزار ۷۸۵ میلیارد تومان رساندیم که این روند تمرکز بر پروژه های اولویت دار، آثار خوبی را در پی داشت.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هفته دولت امسال ۴۵۰ پروژه با اعتبار هزار و ۷۴۸ میلیارد تومان در زنجان به بهره برداری می رسد، گفت: با اینکه تعداد طرح ها نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد کاهش دارد ولی از نظر اعتباری ۳۰ درصد رشد را داریم.

حقیقی افزود: میزان اشتغال ایجاد شده در طرح های امسال هفته دولت در استان هزار و ۵۸۱ مورد است که نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد رشد دارد.

وی از تنوع پروژه ها در بخش های کشاورزی، ورزش و جوانان، انرژی، آب، فرهنگی و آموزشی خبر داد و گفت: بیش از ۷۱ درصد طرح های افتتاحی امسال توسط بخش خصوصی اجرا شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه با فراهم شدن بسترهای سرمایه گذاری رتبه صنعتی استان زنجان از ۱۸ در سال ۹۷ به جایگاه ۱۳ در سال جاری ارتقا یافته است، گفت: در زمینه نهضت ساخت داخل نیز حرکت های خوبی در استان شکل گرفت به طوری اکنون به طور مثال تولید پارچه ایربگ خودرو در زنجان ۷۰ درصد نیاز داخل را تأمین می کند.

وی به تصویب منطقه اقتصادی زنجان در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع از سال ۸۳ آغاز شده بود و امسال با پیگیری ها به نتیجه رسید.

حقیقی به انتقال دفتر واحدهای تولیدی استان از تهران به زنجان اشاره کرد و گفت: این امر در موضوع مالیات دارای اهمیت بود، در سال ۹۷ دفتر مرکزی ۷۵ واحد تولیدی استان در تهران بودد که تا کنون ۵۵ مورد آنها به زنجان منتقل شده است.

استاندار زنجان به حل مشکل پسماندهای شهرک روی اشاره کرد و گفت: این موضوع سال ها معطل مانده بود ولی امروز به نتیجه رسیده است.

وی به تعیین تکلیف پهنه های معدنی در استان اشاره کرد و افزود: با احیای پهنه های دارای ظرفیت در استان، ۸۰ معدن به شمار معادن استان اضافه می شود.

منبع: ایرنا

334737