با اجرای طرح کوی زنگان محقق می‌شود؛

یک ورودی جدید برای شهر زنجان تعریف می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از تعریف یک ورودی جدید برای شهر زنجان خبر داد و گفت: با اجرای طرح کوی زنگان و زیرسازی‌های لازم یک ورودی جدید به شهر زنجان افزوده می‌شود.
تصویر یک ورودی جدید برای شهر زنجان تعریف می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، مسعود بیات منش ،مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان عصر دیروز سه‌شنبه شب در جلسه بررسی پروژه‌های مسکن اقدام ملی در شرق زنجان با اشاره به اینکه ۵ هزار مسکن اقدام ملی در پروژه‌های مسکن شرق زنجان در دست ساخت است،گفت: این پروژه ها با همکاری ۸ شرکت در حال انجام است.

او با بیان اینکه فصلنامه "بناراه" به منظور اطلاع‌رسانی منتشر می‌شود، افزود: تلاش ما پیشبرد طرح براساس زمان بندی پیش‌بینی شده و اطلاع‌رسانی به مردم براساس پیشرفت کار است.

بیات منش با اشاره به اینکه براساس آمار ۹۸ درصد خانواده‌های زنجانی دارای مسکن هستند، ادامه داد: این در حالی است که براساس اطلاعات ۳۴درصد زنجانی‌ها مستأجر هستند، که تعریف این تناقض آماری این است که تعداد قابل توجهی از شهروندان چند واحد مسکونی دارند.

بیات منش با بیان اینکه تولید مسکن نیاز به عزم ملی دارد، گفت: برای ساخت مسکن باید همه ورود کنند تا بتوان مسکن با کیفیت و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه در شهر زنجان "کوی زنگان" نقطه پایانی شهر است، افزود: اگر به کیفیت و ارتقاء سطح زندگی در این مناطق نپردازیم، منجر به حاشیه نشینی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: با اجرای طرح کوی زنگان و زیرسازی‌های لازم یک ورودی جدید به شهر زنجان افزوده می‌شود.

او با بیان اینکه در کوی زنگان پیاده راه احداث می‌شود، گفت: پروژه‌های دیگر برای ارتقاء کیفیت شهر در منطقه ایجاد شود.

محمودی مدیر عامل شرکت مهندسین مشاور آباداندیش نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پروژه‌های ساخت مسکن اقدام ملی در شهر زنجان در دو منطقه غرب و شرق زنجان در حال انجام است، گفت: در شرق زنجان این پروژه‌ها عمدتاً در طرح آماده سازی کوی زنگان در اراضی ۷۳ شرق گلشهر صورت می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه این کار ابتدا با بازنگری در طرح آماده سازی پروژه با هدف افزایش کیفیت فضا‌ها با کاهش فضا‌ها و سرانه مسکونی و افزایش سایر سرانه‌ها همچون فضای سبز، آموزشی و خدماتی آغاز شد، افزود: این پروژه‌ها با اعمال تنوع در طراحی فضا‌های مسکونی در سه تیپ با تراکم کم، متوسط و ویژه طراحی شده است.

محمودی با اشاره به اینکه پروژه‌های واقع در کوی زنگان با احتساب ۲پروژه در فاز ۶ و ۸ گلشهر و جمعا با ۶۸۷ هزار و ۸۹۶ مترمربع زیربنا است، گفت: این پروژه‌ها در قالب ۱۰ پروژه در حال احداث است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

334418