سلیمی در اخطار قانون اساسی:

مسئولیت معرفی وزرا با دولت است به رهبری نسبت ندهید!

نماینده مردم محلات در مجلس با اشاره به برخی از حواشی مرتبط با معرفی وزرا و تایید آنها از سوی رهبر انقلاب گفت: مطابق اصل ۱۳۳ قانون اساسی، رئیس جمهور وزرا را به مجلس معرفی می کند.
تصویر مسئولیت معرفی وزرا با دولت است به رهبری نسبت ندهید!

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا سلیمی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصول 113 و 133 قانون اساسی گفت: براساس اصل 113 بعد از رهبر انقلاب، عالی ترین مقام کشور رئیس جمهور است، همچنین بر اساس اصل 133 وزرا توسط رئیس جمهور تعیین و به مجلس برای کسب رأی اعتماد معرفی می شوند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین معرفی وزرا توسط رئیس جمهور و رأی اعتماد توسط مجلس صورت می گیرد. این مهم در حالی است که این روزها برخی خلاف واقع عنوان می کنند همه امور مرتبط با رهبر انقلاب است که باید یادآور شد در برخی موارد مرتبط با وزرا صرفاً عدم مخالفت ایشان مطرح است، ولی تعیین کننده آنها رئیس جمهور است و این افراد باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: این روزها برخی از همکاران به ماده 202 آیین نامه داخلی مجلس چندین مرتبه استناد کردند که باید عنوان کرد صلاحیت ذکر شده در این ماده به دو بخش عمومی و بررسی مجلس تقسیم می شود که در این راستا قرینه مقارنت وجود دارد، بنابراین وقتی انطباق مدرک، سوابق، برنامه ها و... پس از صلاحیت مطرح می شود، نشان از صلاحیت عمومی دارد که برای آنها استعلام گرفته می شود.

334094