ماجرای نجات نوجوان سرطانی از مرگ در برنامه «ماه در می‌زند»

«ماه در می‌زند» در تازه‌ترین قسمت خود میزبان خانواده‌ای بود که فرزندشان را دوباره به دست آورده بودند.
تصویر ماجرای نجات نوجوان سرطانی از مرگ در برنامه «ماه در می‌زند»

به گزارش سایت خبری پرسون، یک پسر ۱۸ ساله پس از گذران مشکلاتی چون بیماری سرطان و پیوند قلب موفق به ثبت یک تخت بیمارستانی مخصوص بیماران پیوند اعضا در جهان شد.

عرشیا نوری تنها پسر خانواده و کلاس دوم دبیرستان بود که خانواده اش متوجه می‎‌شوند دچار سرطان لنفوم شده است و در گلویش غده‌هایی به وجود آمده که تنفسش را دچار مشکل کرده و باید شیمی‌درمانی شود.

این پسر نوجوان در برنامه «ماه در می‌زند» که به طراحی و کارگردانی مریم نوابی‌نژاد روی آنتن می‌رود، از دوران شیمی‌درمانی گفت و نگاه های تلخ برخی از مردم که مرگ را سرانجام محتوم یک بیمار مبتلا به سرطان می‌دانند و البته نگاه خودش که سرطان را یک بیماری معمولی می‌داند که درمان می‌شود.

پس از طی دوره شیمی‌درمانی بیماری عرشیا بهبود پیدا می‌کند اما پس از چندماه بار دیگر با یک طوفان دیگر روبه‌رو می‌شود و این بار او کاندیدای پیوند قلب می‌شود.

مادر عرشیا درباره این دوره از زندگی پسرش گفت: همسرم در ابتدا به من نگفت عرشیا به پیوند قلب نیاز دارد و من تا چند روز پیش از عمل فقط فکر می‌کردم پسرم باید تحت مراقبت قرار بگیرد تا خوب شود.

مادرش در ادامه توضح می دهد که پس از پیوند قلب عرشیا دوست داشت در رشته پزشکی درس بخواند اما تلاش زیاد برای تحصیل در این رشته او را دوباره در بیمارستان بستری کرد. این اتفاق باعث شد تا عرشیا به رشته مهندسی پزشکی متمایل شود و سه سال بعد از پیوند اولین تخت بیمارستانی مخصوص بیماران پیوند اعضا را در جهان ثبت کند.

«ماه در می‌زند» به تهیه‌کنندگی سیدجواد محسنی در ایام محرم و صفر هر روز حدود ساعت ۱۹:۳۰ و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۲ روی آنتن شبکه دو می‌رود.

333286