ضرورت‌های رأی مجلس به کابینه

تجربه اقدام جهادی آیت الله رییسی در آستان قدس رضوی و قوه قضاییه در سال‌های اخیر موید این نکته است که می‌توان با نگاه مردمی، همراه شدن با مشکلات مردم و تلاش ساختاری برای رفع این مشکلات در ابعاد مختلف، از ظرفیت اعتمادسازی مردم برای حل مشکلات بهره جست و کشور را از اوضاع کنونی نجات داد.
تصویر ضرورت‌های رأی مجلس به کابینه

به گزارش سایت خبری پرسون، ایرج حیدری از فعالان سیاسی و اجتماعی کشور و معاون اقتصادی استانداری هرمزگان در یادداشتی با عنوان «ضرورت‌های رای مجلس به کابینه» آورده است:

دولت سیزدهم که با رای ملت ایران در 28 خرداد 1400 کلید خورد، اکنون در ابتدای راه بلند خویش می‌بایست بر پایه قانون اساسی کشورمان از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد برای وزرای پیشنهادی بگیرد تا عملا بتواند کار خود را آغاز کند.

آغازبکار دولت جدید با مجموعه‌ای از مشکلات متنوع داخلی و جهانی همزمان گشته که در راس آنها بحران کروناو مشکلات اقتصادی و معیشتی متأثر از آن قرار دارد و شکل دادن به یک حرکت منسجم ملی برای مقابله با آثار زیانبار این همه‌گیری ضرورتی انکار ناپذیر بوده و می‌تواند ایران اسلامی را از یک تهدید بزرگ به سوی یک فرصت‌سازی ملی سوق دهد.

تجربه اقدام جهادی آیت الله رییسی در آستان قدس رضوی و قوه قضاییه در سال‌های اخیر موید این نکته است که می‌توان با نگاه مردمی، همراه شدن با مشکلات مردم و تلاش ساختاری برای رفع این مشکلات در ابعاد مختلف، از ظرفیت اعتمادسازی مردم برای حل مشکلات بهره جست و کشور را از اوضاع کنونی که پاره‌ای از آن متأثر از سومدیریت و پاره‌ای نیز بدلیل ضعیف شدن اعتماد عمومی به دولت و برنامه‌های آن است، نجات بخشید.

آنچه در این شروع حرکت دولت سیزدهم اهمیتی راهبردی و اساسی دارد، شروع به کار دولت با تیمی منسجم، خلاق و برآمده از روحیات رییس جمهور است به طوری که بتواند هر تصمیم موثر و ضربتی برای حل مشکلات کشور را در ساختار هر وزارتخانه پیگیری و به شکل خلاقانه دنبال و عملیاتی سازد.

رای موافق مجلس به آغاز بکار یکپارچه وزرای پیشنهادی، یک امر ضروری برای جلوگیری از فرصت‌سوزی در مسیر رسیدن سریع‌تر به حل و فصل مشکلات مردم و کمک به رییس جمهور در پیگیری مشکلات و تحقق وعده‌هایی است که در جریان انتخابات به مردم داده شده و مردم با طیف‌های مختلف مرتبط با وزارتخانه‌های گوناگون چشم انتظار تحقق آنها هستند.

در این میان، مجلس انقلابی که شروع خوبی در زمینه تقویت نظارت بر اجرای قانون در ابعاد مختلف و سفر به نقاط مختلف ایران در ایفای مسؤولیت خویش داشته، ضروری است تا با رای قاطع به کابینه‌ای پویا، فسادستیز، خلاق و انقلابی و جوان مانع از افت تراز دولت در رسیدن به مسائل ضروری کشور شود و کابینه‌ای یک‌دست و پرکار را راهی خدمت رسانی به مردم کند.

بی شک با تقویت نظارت مستمر بر وزرا و دستگاه‌های زیر مجموعه آنان و اصلاح قوانین ناظر بر عملکرد این وزارتخانه در طول زمان می‌توان بر کیفیت عملکرد وزارتخانه‌های مختلف افزود.

منبع:فارس

333045