پخش «حسینیه عشق» از شبکه شما

سخنان مجری برنامه «حسینیه عشق» را درباره پخش این برنامه تلویزیونی بخوانید.
تصویر پخش «حسینیه عشق» از شبکه شما

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد لطیفی مجری و طراح برنامه تلویزیونی «حسینیه عشق» درباره این ویژه برنامه گفت: «حسینیه عشق» از سال گذشته که شیوع کرونا را شاهد بودیم، در ۱۳ قسمت به صورت زنده تولید و به پخش رسید و امسال هم تصمیم گرفتیم مهمان عزاداران حسینی باشیم زیرا «حسینیه عشق» حسینیه‌ای برای مردم ایران است و به همین دلیل از شبکه «شما» هم پخش می‌شود.

وی افزود: در «حسینیه عشق» تلاش فراوانی شده که حسینیه‌ای به معنای واقعی به تصویر کشیده شود، بر این اساس سال گذشته فضای این ویژه برنامه در حقیقت یک هیات به تمام معنا بود که منبر، مداح و شاعر داشت و خارج از استودیو تولید می‌شد، ولی امسال «حسینیه عشق» را در استودیویی که تبدیل به حسینیه کرده‌ایم، ضبط می‌کنیم.

طراح برنامه تلویزیونی «حسینیه عشق» درباره بخش‌های مختلف برنامه گفت: یک بخش از این ویژه برنامه گفتگو با کارشناسان درباره موضوعات روز و الگوبرداری از آن است، در بخش دیگر میزبان مداحان هستیم. «دلسوختگان» عنوان یکی دیگر از آیتم‌های «حسینیه عشق» است که در آن با پیرغلامان، شاعران و کسانی که در دستگاه سیدالشهدا (ع) نقش دارند، گفتگو می‌کنیم و در پایان هدیه‌ای از حرم امام حسین (ع) و یا حرم حضرت علی (ع) به مهمانان می‌دهیم.

وی ادامه داد: در بخشی دیگر از این ویژه برنامه به خاطره‌بازی می‌پردازیم، یعنی تصاویری از هیات‌هایی را که سال گذشته در فضای باز به عزای سیدالشهدا پرداختند، برای مخاطبان به نمایش می‌گذاریم. همچنین در بخش دیگری تصاویری از موکب‌هایی از گیلان که در ایام اربعین مشغول خدمت‌رسانی به زائران حسینی بودند، نشان می‌دهیم.

لطیفی به دو بخش دیگر این ویژه برنامه اشاره و خاطرنشان کرد: پویش هر محله یک حسینیه را راه‌اندازی کرده و از مخاطبان خواسته‌ایم از سیاه‌پوش شدن محله خود برایمان عکس و فیلم ارسال کنند. همچنین پخش مداحی‌هایی با زبان گیلکی از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه است.

مجری «حسینیه عشق» در پاسخ به این پرسش که این برنامه تا پایان ماه صفر روی آنتن است یا نه، اظهار کرد: پیش بینی ما این است که هفته سوم محرم دوباره یک ویژه برنامه داشته باشیم همچنین تمهیداتی را اندیشیده‌ایم که مانند چهار سال گذشته ایام اربعین حسینی از کربلای معلی روی آنتن برویم.

وی در ادامه به سنت‌های گیلان در ماه عزای امام حسین (ع) اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه به واسطه شیوع کرونا اجتماع‌هایی که در گذشته برگزار می‌شد، کم شده است، اما اگر بخواهم اشاره‌ای به آیین‌های گیلان داشته باشم، باید بگویم در یکی از مناطق استان گیلان ۱۳ محرم یک اجتماع باشکوهی برای تعزیه‌خوانی برگزار می‌شود. روز عاشورای حسینی در رضوانشهر تقریبا خانه‌ای نیست که نذری ندهد. از سوی دیگر روز هفتم محرم در شهر ماسوله مراسم علم‌بندی برگزار و به حضرت ابوالفضل متوسل می‌شوند. تقریبا غرب و شرق و مرکز استان آیین و رسوم خاص خود را دارند و ما به اندازه وسعمان تلاش می‌کنیم در «حسینیه عشق» بدان بپردازیم.

لطیفی در پایان با بیان اینکه هیچ فردی جز امام حسین (ع) در آغاز تولید «حسینیه عشق» برای اولین بار نقش نداشت، تصریح کرد: ما موکبی در نزدیک‌ترین نقطه به حرم امام حسین (ع) در کربلا داریم. چهارسال پیش روزی دوستی را جلوی موکب دیدم و از او پرسیدم شما کجا هستید که گفت پشت‌بام حرم فعالیت داریم و به استان‌ها ارتباط می‌دهیم. پس از این اتفاق هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم و از چهارسال پیش در ایام اربعین به صورت زنده برنامه را روی آنتن بردیم و بعد از بازگشت به استان برای آنکه محبت سیدالشهدا را جبران کنیم، تولید برنامه‌هایی از جمله «کوی محبت» که جمعه‌ها پخش می‌شد و «حسینیه عشق» که در ایام شهادت امامان و محرم و صفر روی آنتن می‌رود، در دستور کار قرار گرفت.

«حسینیه عشق» کاری از صداوسیمای مرکز گیلان است که طی دهه اول ماه محرم از شبکه تلویزیونی «شما» پخش می‌شود.

332677