تعیین هزار کیلومتر از حریم رودخانه های خراسان جنوبی در سال جاری

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی از تعیین هزار کیلومتر از حریم رودخانه های خراسان جنوبی در سال جاری با تخصیص به موقع اعتبارات خبر داد.
تصویر تعیین هزار کیلومتر از حریم رودخانه های خراسان جنوبی در سال جاری

به گزارش سایت خبری پرسون، سید سعید پورجعفر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ان افزود: حریم و بستر هزار کیلومتر از رودخانه‌های استان طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ با اعتبار بیش از ۴۰ میلیارد ریال تعیین شد که نقش موثری در صیانت و حفاظت از رودخانه‌ها داشته است.

وی گفت: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار متر مربع حریم و بستر رودخانه در استان خراسان جنوبی رفع تصرف و آزادسازی شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: در راستای حفظ و حراست از مجاری آب‌های سطحی همچنین پیشگیری از خسارت جانی و مالی در سیلاب‌های احتمالی، رفع تصرف مستحدثات غیرمجاز در دستور کار این شرکت قرار دارد.

وی افزود: عملیات رفع تصرف پس از شناسایی و ابلاغ اخطاریه به متخلفان سپس اخذ دستور قضایی انجام می‌شود.

پورجعفر تصریح کرد: افرادی که در نزدیکی حریم و بستر رودخانه‌ها، معامله ملکی انجام می‌دهند حتما باید پیش از انجام معامله استعلامات لازم را از شرکت آب منطقه‌ای و امورات تابعه در شهرستان‌ها اخذ کنند تا در آینده دچار ضرر و زیان مالی نشوند.

وی گفت: در راستای صیانت و حفاظت از رودخانه‌ها و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها، گروه‌های گشت و بازرسی این شرکت به طور مدام در حال گشت‌زنی بوده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقدامات قانونی صورت می‌گیرد.

منبع:ایرنا

332315