مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی:

۲۸ طرح بیابان زدایی در خراسان جنوبی اجرا شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از از اجرای ۲۸ طرح بیابان زدایی و اعتبار 100 میلیارد تومانی پروژه‌های بیابان‌زدایی در این استان خبر داد.
تصویر ۲۸ طرح بیابان زدایی در خراسان جنوبی اجرا شد

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، علیرضا نصرآبادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهارکرد: ۲۸ طرح بیابان زدایی در حال اجراست که یک میلیون و ۷۴۰ هزار هکتار از عرصه های بیابانی استان را شامل می شود.

وی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به اجرای طرح های بیبان زدایی استان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: این اعتبار در سال ۹۹ معادل ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که حدود ۴۶ میلیارد تومان فعالیت های نهالکاری، مدیریت رواناب، آبیاری و مابقی مالچ پاشی بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه از کل مساحت استان ۵ میلیون ۴۳۳ هزار و ۸۹۰ هکتار پدیده های بیابانی، بیشه زارها و جنگل های دست کاشت است، ادامه داد: ۳ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۴۷۶ هکتار از این مساحتدر ۲۳ منطقه تحت تاثیر فرسایش بادی است.

به گفته وی یک میلیون ۳۸۶ هزار و ۷۴۱ هکتار از این مساحت نیز جزو کانون های بحرانی فرسایش بادی است.

نصرآبادی ادامه داد: سطحی معادل ۳۲ هزار هکتار مدیریت رواناب ،۳۷۱ کیلیومتر بادشکن زنده، هزار و ۶۵۱ کیلیومتر بادشکن غیر زنده و ۱۴۲۶ هکتار مالچ پاشی و… صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته پروژه ترسیب کربن در سطح ۵۰ هکتار در استان اجرا شده است، عنوان کرد: در سال جاری نیز این پروژه در ۵۰ هکتار دیگر از اراضی استان اجرا خواهد شد.

منبع:مهر

330832