بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور در جلسه کمیسیون امور داخلی کشور

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها از بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور در جلسه این کمیسیون خبر داد.
تصویر بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور در جلسه کمیسیون امور داخلی کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، روح‌الله نجابت در تشریح جلسه امروز صبح کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، گفت: در جلسه امروز کمیسیون وزیر پیشنهادی کشور حضور یافتند و برنامه‌ها و رویکرد‌های ایشان به طور جدی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها بیان داشت: در ابتدای جلسه آقای وحیدی حدود ۲۰ دقیقه از رویکرد‌های کلی خود در وزارت کشور و لزوم گفت‌وگو‌های ملی و سیاسی با همه جریان‌ها و همه دلسوزان کشور سخن گفتند.

وی اظهار داشت: وزیر پیشنهادی کشور تاکید داشت که باید در اذهان مردم باور پذیری و اعتماد به خدمت صادقانه مسئولان را جا انداخت. ایشان معتقد بودند که مسئولین در سطوح و لایه‌های مختلف کشور از جمله شخص وزیر، فرمانداران و استانداران باید توانمندی اداره حوزه استحفاظیه خود را داشته باشند. ایشان از اولویت ساده سازی روال‌ها و فرآیند‌ها در اداره کشور سخن گفتند.

نجابت تاکید کرد: بعد از استماع برنامه‌های وزیر پیشنهادی، نمایندگان در محور‌های مختلفی سوالات خود را از ایشان مطرح کردند. از جمله برنامه ایشان برای تحول در وزارت کشور، نگاه ایشان نسبت به تقسیمات کشوری، مسئله اولویت‌ها و دغدغه ایشان پیرامون عرصه‌های اجتماعی حوزه مسئولیتی وزارت کشور، برنامه ایشان پیرامون قانون مدیریت بحران کشور و موضوع آمایش سرزمین از جمله مواردی بود که مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌ها در ادامه تاکید کرد: در ادامه وزیر پیشنهادی به سوالات مطروحه پاسخ داد. از جمله اولویت اصلی از منظر ایشان رفع محرومیت‌ها در تمامی سطوح در کشور از جمله حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با نگاه و رویکرد محله محوری بود. در نهایت بحث‌های مفصلی پیرامون برنامه‌های ایشان صورت گرفت.

وی گفت: قرار بود در جلسه بعد از ظهر کمیسیون وزیر پیشنهادی اطلاعات حاضر شوند که ظاهرا به دلیل کسالت پیش آمده تشریف نمی‌آورند و برنامه بعدی کمیسیون میزبانی از وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی است.

331858