همایش شیرخوارگان حسینی مجازی برگزار می شود

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) گفت: امسال نیز همانند سال گذشته همایش شیرخوارگان حسینی به دلیل همه گیری ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع بیشتر آن، بدون حضور جمعیت و به شکل مجازی برگزار می شود.
تصویر همایش شیرخوارگان حسینی مجازی برگزار می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، داود منافی‌پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در نشست خبری با اشاره به اینکه سلامت مردم در اولویت قرار دارد، گفت: با تاکید مقام معظم رهبری در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده توسط ستادملی کرونا، امسال همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم به صورت مجازی برگزار می شود.

وی افزود: امسال نیز همانند سال گذشته و در نوزدهمین سال برگزاری این مراسم با شعار "هر خانه یک حسینه برای حضرت علی اصغر(ع)" این مراسم به شکل مجازی و از طریق رسانه ملی برگزار خواهد شد.

منافی پور ادامه داد: مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) تشکلی مردمی و هیئت بین‌المللی شیعه در جهان است و در حال حاضر برنامه‌های مجمع در ۴۵ نقطه جهان برگزار می‌شود که محدود به جغرافیای شیعه نیست.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) تصریح کرد: این مجمع از سال 1382 کار خود را آغاز کرد و نذر نامه خوانی یکی از برنامه های این مراسم است که در حال حاضر نذر نامه خوانی به 13 زبان زنده دنیا ترجمه شده است، قبل از شیوع ویروس کرونا 11 هزار مراسم در کشور و 10 هزار مراسم در 45 کشور دنیا به اجرا در آمده است و در نظر داریم این مراسم را به 60 کشور جهان افزایش دهیم.

وی خاطر نشان شد: در سال 98 مراسم شیرخوارگان حضرت علی اصغر(ع) با اجرای 7هزار و 300 مراسم با حضور 8 میلیون نفر به اجرا رسیده است که در سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی 99 درصد مراسم ها به اجرا در نیامد و تنها به شکل مجازی با استقبال کاربران مجازی برپا شد.

منافی پور عنوان کرد: طرح ساماندهی سربازان ظهور و سامانه نذرگاه تا ایام اربعین حسینی راه اندازی می شود، سامانه نذرگاه به این شکل است که پزشکان، دانشگاهیان، حوزویان، وکلا، هنرمندان و... با ثبت نام می توانند خدمات خود را به شکل مجازی به مادرانی که فرزند شیرخوار دارند ارائه دهند.

330873